معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای زلزله زدگان سمیرم

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای زلزله زدگان سمیرم خبر داد.
تصویر ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  تسهیلات بانکی برای زلزله زدگان سمیرم

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، عزیزالله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بلاعوض و ارزان قیمت برای کمک به زلزله زده گان در نظر گرفته شده است‌.
وی افزود: از ابتدای سال جاری افزون بر ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار مسکن روستایی در قالب بازسازی واحدهای حادثه‌دیده و بهسازی مسکن روستایی نوسازی شده‌اند که ۵۲ درصد کل مسکن‌های روستایی کشور را شامل می‌شود.
مهدیان ادامه داد: بیشترین خسارت بعد از کانون زلزله ۲۹ بهمن در سی‌سخت، به روستاهای همجوار این منطقه در استان اصفهان و جنوب شهرستان سمیرم وارد شده است.
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به سردسیر بودن مناطق زلزله زده همجوار دنا و زاگرس، ابراز امیدواری کرد با آغاز فصل بهار و بهتر شدن شرایط آب و هوایی کار احداث و مرمت ساختمان‌های آسیب دیده سرعت بگیرد.
مهدیان با بیان اینکه تسهیلات به واحدهای تخریبی و تعمیری به مانند منطقه سی‌سخت تعلق خواهد گرفت، ادامه داد: ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بلاعوض و ارزان قیمت برای این منظور در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، ملاک میزان خسارت و آسیب وارده به منازل مسکونی در جنوب سمیرم، ارزیابی‌های کارشناسان فنی بنیاد مسکن این شهرستان است که آنها حدود یک‌هزار و ۳۶۰ واحد را بازدید کردند.
وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری افزون بر ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار مسکن روستایی در قالب بازسازی واحدهای حادثه‌دیده و بهسازی مسکن روستایی نوسازی شده‌اند که ۵۲ درصد کل مسکن‌های روستایی کشور را شامل می‌شود.
روح الله افشاریان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمیرم نیز اظهارداشت: شهرداری بیده مرکز بخش پادنا و همه دهیاری‌های روستاهای این بخش درخواست‌های مردمی را بررسی کرده و به بنیاد مسکن تحویل دهند.
وی درباره چگونگی توزیع بسته‌های حمایتی هم گفت: این کمک‌های مردمی و دولتی بر اساس ارزیابی‌های بنیاد مسکن اولویت بندی، مدیریت و توزیع خواهد شد.

گفتنی است استاندار اصفهان نیز در سفر نهم اسفندماه خود به جنوب سمیرم گفته بود: امیدواریم طبق قول مسئولان بنیاد مسکن تیرماه سال آینده احداث و تعمیر منازل و اماکن آسیب دیده سمیرم به اتمام برسد.

فاطمه طایی- سمیرم

245855

مطالب مرتبط