یادداشت میهمان؛

جناب وزیر مطالبات باید به نرخ روز باشد

یادداشت/ هر کسی دیگری واقف است که دیگر پرداخت این مطالبات و آنهم پس از این چند سال تاخیر فاقد ارزش لازم می باشد و ای کاش فرهنگیان معزز با طرح شکایتی جمعی وزارتخانه را مکلف به پرداخت مطالبات به نرخ روز نمایند.

تصویر جناب وزیر مطالبات باید به نرخ روز باشد

سایت خبری پرسون- محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: مجموع مطالبات فرهنگیان در حال حاضر حدود ۳ هزار میلیارد تومان است که در پی هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار است تا پایان اسفند ماه امسال و پس از حقوق ماهیانه فرهنگیان پرداخت شود.

اینکه جناب حاجی میرزایی یادشان افتاده که فرهنگیان مطالبات معوق شده ای دارند که قرار است به زعم و منت جنابشان و البته پس از حقوق اسفند ماه پرداخت گردد نوید چند نکته و چند سئوال است. یکی از نکات مهم این خبر حاجی میرزایی این است که آقای وزیر و مجموعه معاونان ایشان در وزارتخانه عریض و طویلشان هنوز نمی دانند که این مطالبات در حقیقت حق الناس بوده و هر لحظه تاخیر در پرداخت آن که در برخی اوقات به دو سال نیز رسیده مستوجب عقوبت اخروی است و باید گفت که حق الناس حقوقی است که افراد در مقابل سایر افراد جامعه بر گردن دارند. مانند بازگرداندن قرض، عذرخواهی و جلب رضایت در قبال اشتباهات و زیانهایی که به آنها رسانده و همچنین حسن ظن به ایشان.

بر مبنای اعتقادات اسلام حق الناس از حق الله مهم تر است. پاسخ دادن به حق الناس در روز قیامت دقیق تر از پاسخ دادن به حق الله است. چرا که خداوند حق خود را آسان تر می بخشد ولی حق مردم را باید صاحبان آن (مردم) ببخشند.

زیرا حق الناس در حیطهء بخشش خداوند نیست و باید با خود صاحبان حق مسئله را حل کنیم و با گریه و زاری توبه و دعا، برطرف نمی شود.

پس جناب حاجی میرازیی و هر آنکس که موجب تاخیر در پرداخت این مطالبات شده است بدون شک در پیشگاه خداوند متعال شرمسار وروسیاه خواهید بود و یقینا هیچیک از فرهنگیانی که مشمول این مطالبات هستند از گناه شما نخواهند گذشت.

و اما مهمترین سئوال در خصوص ادعای توام با منت و افتخار وزیر این است که جناب حاجی میرزایی عزیز بر اساس آرا دیوان عدالت اداری پرداخت مطالبات از جمله همین مطالبات فرهنگیان میابست به نرخ روز محاسبه گردد که شامل حق التدریس سال 98 پرداخت مناطق محروم و مناطق جنگی پاداش پایان خدمت، افزایش رتبه ها از عالی به خبره. که برخی از معلمان از سال 94 هنوز چشمشان به مابه التفاوت این افزایش نیفتاده است. کمک هزینه های ازدواج و فوت و... دهها مورد دیگر آیا این مطالبات که حضرتعالی وعده پرداخت آن را پس از چند سال به بعد از حقوق اسفند احاله نمودید، به نرخ روز است.

به نظر شما آیا ارزش ریالی مبلغ دو میلیون تومان حق التدریس بهار 98 یا مطالبات سال 94 و 95 و96 و97 با اسفند 99 یکی است؟!

قطعا پاسخ منفی است و خود وزیر بیشتر از هر کس دیگری واقف هستند که دیگر پرداخت این مطالبات و آنهم پس از این چند سال تاخیر فاقد ارزش لازم می باشد و ای کاش فرهنگیان معزز با طرح شکایتی جمعی وزارتخانه را مکلف به پرداخت مطالبات به نرخ روز نمایند.

سیدوحیدحسینی ـ روزنامه نگار

245823