استاندار گیلان مطرح کرد؛

جذب بیش از ۹۶۰ فارغ التحصیل در بنگاه های اقتصادی گیلان

استاندار گیلان با اشاره به جذب ۹۶۴ جوان فارغ التحصیل در بنگاه های اقتصادی، گفت: تا پایان سال ۲۰۰ نفر دیگر جذب می شوند.
تصویر جذب بیش از ۹۶۰ فارغ التحصیل در بنگاه های اقتصادی گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان از عملکرد بانک‌های استان انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مهم‌ترین راهکار برای ایستادگی در برابر تحریم‌ها است، گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید، رونق این بخش ایجاد اشتغال و توجه به حوزه اقتصادی از محور برنامه‌ها در سطح استان تعیین شد.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف در روزهای باقیمانده سال برای تحقق برنامه‌های پیش بینی شده در استان، اضافه کرد: پرداخت تسهیلات جهش و رونق تولید همچنان باید در دستور کار قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار از بند الف تبصره ۱۸ به ایجاد اشتغال مولد در استان گیلان ابلاغ شده است، گفت: تاکنون ۲۸۱ میلیارد تومان معادل ۱۲۲ درصد در این زمینه تسهیلات پرداخته شده است.

زارع در ادامه به بررسی ۷۵ طرح اقتصادی با مبلغ ۸۸۹ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: باید در پرداخت این تسهیلات شتاب بیشتری داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح کارورزی در استان گیلان و جایگاه دومی استان در سطح کشور، ادامه داد: در این طرح بیش از ۹۶۰ فارغ التحصیل در بنگاه‌های اقتصادی استان جذب شدند.

استاندار گیلان افزود: تا پایان امسال نیز ۲۰۰ نفر دیگر در این بنگاه‌ها جذب و مشغول به کار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی تاکنون شاهد جذب ۶۲ درصدی تسهیلات هستیم، گفت: دستگاه باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته تا در پایان سال شاهد جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات پیش بینی شده در این زمینه باشیم.

زارع با بیان اینکه گیلان جایگاه پنجم در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری را دارد، افزود: تاکنون ۳ میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان معادل ۹۸ درصد اعتبارات جذب شده و پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال، توسعه و ارتقای سطح معیشت و درآمد مردم از مهم‌ترین اهداف پرداخت تسهیلات است، تأکید کرد: پایش و رصدها باید در این مسیر افزایش یابد.

منبع: مهر

245806