در نشست شورای برنامه ریزی گیلان؛

تاکید استاندار گیلان بر جذب اعتبارات عمرانی تا پایان سال 99

استاندار بر ضرورت جذب حداکثری اعتبارات عمرانی دستگاههای مختلف اجرایی تا پایان سال مالی 1399 تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، استاندار گیلان امروز در نشست شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه در 9 ماه منتهی به اسفند ماه امسال هزار و 379 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی استان اختصاص یافته، تصریح کرد: تاکنون 857 میلیارد تومان از این رقم معادل 62 درصد به طرح های عمرانی تخصیص یافته و ضرورت دارد مجموعه مدیران دستگاههای مرتبط برای جذب باقیمانده اعتبارات هرچه بیشتر تلاش و پیگیری نمایند.

ارسلان زارع از تمامی فرمانداران خواست به عنوان رییس شورای برنامه ریزی شهرستانها از تعریف هرگونه طرح عمرانی جدید خودداری کرده و تخصیص اعتبارات به طرح های دارای بیش از 70 درصد پیشرفت کار را در اولویت قرار دهند تا مردم سریعتر از ثمرات آن بهره مند شوند.

وی همچنین به اجرای 61 طرح عمرانی و اقتصادی مهم در شهرستان های مختلف گیلان اشاره کرد و افزود: تمامی دستگاهها باید برای بهره برداری این 61 طرح تا پایان دولت دوازدهم تلاش کنند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به بررسی مشکلات حوزه تامین اجتماعی و انتظارات بحق مستمری بگیران افزود : اگر تناسب تعداد پرداخت کننده بیمه با بازنشستگان مواجب بگیر، از 17 به یک در دو دهه گذشته ، به 3 بر یک تنزل یافته، دلیلی بر بی توجهی ارکان حاکمیت به حقوق بازنشستگان نیست و تلاش می شود چالش های این حوزه در دو بخش استانی و ملی پیگیری شود.

رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات و چالش های مهم مردم و دولت در حوزه ی معیشت و محدودیتهای مالی تصریح کرد: شفافیت و ارتقاء روحیه پاسخگویی از الزامات مهمی ست که آحاد جامعه در شرایط سخت تحریمی امروز از مجموعه مسئولان و متولیان حاکمیتی انتظار دارند و همگان وظیفه داریم به انتطارات و خواسته های آنان با شفافیت پاسخ دهیم.

رسول فرخی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر 85 درصد بودجه استان ها از مرکز توزیع می شود، بر ضرورت افزایش اعتبارات استانی در قالب تحقق عدالت بودجه ایی و اجرای سریعتر طرح های برجای مانده تاکید کرد.

جبار کوچکی نژاد و سید علی آقازاده از نمایندگان مردم رشت و احمد دنیا مالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز هر یک در سخنانی بر لزوم اجرای طرح های محوری و اولویت دار، جذب هرچه سریع‌تر اعتبارات طرح های عمرانی و اقتصادی، افزایش ردیف بودجه ی اعتبارات حمایتی مستمری بگیران تامین اجتماعی در بودجه 1400 و تخصیص اعتبارات شهرستانی با لحاظ سه فاکتور جمعیت، محرومیت و وسعت تاکید کردند.

شراره کاووسی معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در گزارشی روند جذب و تخصیص اعتبارات عمرانی را در 9 ماه منتهی به اسفند ماه تشریح کرد و گفت: قرار است اختیارات استانی مرتبط با معیشت و بهداشت و درمان مستمری بگیران تامین اجتماعی تقویت و چالش های خارج از اختیارات استانی نیز در قالب مصوبات نشست امروز به مرکز منتقل شود.

منبع: صدا و سیما

233518