حضور وزیر نیرو در مجلس برای ارائه توضیحاتی پیرامون انتقال سند ۴۲ تالاب

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نیرو در مجلس برای ارائه توضیحاتی پیرامون انتقال سند ۴۲ تالاب کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود باقرزاده‌کریمی مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست چندی پیش و در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی حفاظت از تالاب‌ها برگزار شد با اشاره به انتقال سند تالاب انزلی به وزات نیرو، گفته بود که "انتقال سند این تالاب به نام وزارت نیرو دو اشکال حقوقی مهم دارد، البته بعید می‌دانم که چنین اتفاقی افتاده باشد

بر همین اساس و پس از اظهارات باقرزاده‌کریمی، وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان ضمن اعلام خبر واگذاری سند تالاب انزلی به وزارت نیرو، این انتقال سند را قانونی و طبق تصمیم سازمان ثبت دانسته است.

همچنین مسعود باقرزاده‌کریمی مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود که "طبق قانون وزارت نیرو فقط باید محدوده تالاب‌ها را تعیین کند و صدور سند مالکیت به این وزارتخانه غیرقانونی است".

از طرف دیگر، مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین تأیید کرده است که وزارت نیرو قصد دارد سند 42 تالاب کشور، از جمله تالاب‌های امیرکلایه، شور و شیرین میناب، طشک و بختگان در فارس، هورالعظیم و شادگان در خوزستان، قره‌قشلاق، قوری‌گل، آلاگل، الماگل و اجی‌گل در گلستان را که از مهم‌ترین تالاب‌ها هستند را به نام این وزارتخانه ثبت کند.

حالا، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام اخیر وزارت نیرو برای انتقال سند 42 تالاب کشور به نام این وزارتخانه، اظهار کرد: باید جلوی این مسئله و انتقال سند تالاب‌های کشور به نام وزارت نیرو گرفته شود.

وی افزود: وزارت نیرو اقدام ثبت سند تالاب‌ها و انتقال از محیط زیست به این وزارتخانه را، ذیل قانون آب انجام می‌دهد که باید روند آن متوقف شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس همچنین از وزیر نیرو خواست که توضیحات قانع‌کننده‌ای درباره انتقال سند تالاب‌های کشور به این وزارتخانه داشته باشد.

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است آقای اردکانیان وزیر نیرو هفته آینده در مجلس حضور یابد که موضوع انتقال سند تالاب‌های کشور به نام این وزارتخانه را نیز از او پیگیری خواهیم کرد که امیدوارم پاسخ‌‌های قانع‌کننده‌ای داشته باشد.

245790

مطالب مرتبط