مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور خبر داد:

3 میلیون 600 هزار بازنشسته/ بیمه شدگان اصلی در کشور 14 میلیون نفر

مصطفی سالاری گفت: در کشور حدود 3 میلیون 600 هزار بازنشسته داریم داریم که مجموعا با احتساب اعضا خانواده بازنشستگان، حدود 11 میلیون نفر می باشند.

تصویر 3 میلیون 600 هزار بازنشسته/ بیمه شدگان اصلی در کشور 14 میلیون نفر

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، مصطفی سالاری، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور ظهر روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ایلام که در محل استانداری با حضور مسئولان استانی برگزار شد، بیان داشت: تعداد کل بیمه شدگان اصلی در کشور 14 میلیون نفر می باشند که با احتساب خانواده هایشان مجموعا 45 میلیون بیمه شده در کشور داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در کشور حدود 3 میلیون 600 هزار بازنشسته داریم داریم که مجموعا با احتساب اعضا خانواده بازنشستگان، حدود 11 میلیون نفر می باشند.

وی با اشاره به اینکه در ماه بیش از 14 هزار میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه می شود، بیان داشت: از این رقم حدود 13 هزار میلیارد تومان آن از دریافتی منابع بیمه ای می باشد.

سالاری افزود: سالانه حدود 2 هزار میلیارد برای خرید 300 قلم از اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمه شدگان هزینه می شود.

وی با بیان اینکه 23 قشر کارگری و صنف تحت حمایت دولت می باشند، اظهار داشت: اگر منابع لازم تامین شود حدود یک میلیون 200 هزار نفر از این اقشار مشغول به کار در صنوف مختلف تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به در دستور کار قرار داشتن ساخت بیمارستان تامین اجتماعی دره شهر، گفت: سهم استان ایلام از احداث بیمارستان های تامین اجتماعی 3 مورد، که یک مورد از آن که در حال ساخت نیز می باشد، بیمارستان مهران است.

وی در پایان با اشاره به حذف دفترچه های کاغذی بیمه، بیان کرد: حذف دفترچه های کاغذی بیمه جزو برنامه ها و قوانین برنامه ششم توسعه می باشد که به موجب این اقدام امکان رفع دغدغه هزینه درمان محقق می شود.

نوروزی_استان ایلام

245705

مطالب مرتبط