معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام مطرح کرد؛

پروژه های بزرگ ایلام در انتظار سرمایه گذاری هلدینگ ها

جهانگیر رستم زاد گفت: برای 13 پروژه مهم در استان ایلام، منتظر سرمایه گذاری هلدینگ های بزرگ هستیم که وارد این عرصه شوند و از این فرصت اقتصادی استفاده کنند.

تصویر پروژه های بزرگ ایلام در انتظار سرمایه گذاری هلدینگ ها

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، جهانگیر رستم زاد؛ معاون امور اقتصادی استانداری ایلام امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد، با اشاره به احیا 23 واحد تولیدی ، بیان کرد: عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام، در سطح کشور رتبه دوم را به دست آورده است.

وی ضمن بیان اینکه در سال جاری 396 پروژه در مجموع 60 جلسه این ستاد مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه آن تصویب 403 مصوبه بود، ابراز داشت: از 403 مصوبه ستاد، 77 درصد مصوبات اجرا شده و 23 درصد مصوبات به تعداد 118 مصوبه در حال اجرا می باشد.

رستم زاد با اشاره به اینکه استان ایلام 11 درصد از ذخایر گاز و 4 درصد از ذخایر نفت کشور را دارا می باشد، اظهار کرد: استان ایلام در حوزه انرزی ظرفیت بسیار خوبی دارد که اقتصاد آن باید بهره لازم را از آن ببرد.

وی با اشاره به طرح میدان نفتی «آذر»، که روز گذشته با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور و وزیر نفت افتتاح شد، گفت: کار این پروژه در دی ماه به پایان رسیده بود اما با این وجود تمام هزینه های پروژه در طول 2 ماه به شرکت بازگشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با اعلام اینکه در دولت دولت یازدهم و دوازدهم مجموعا 7 میلیارد یورو در حوزه انرژی در استان ایلام هزینه شده است، گفت: تولید روزانه ۶۵ هزار بشکه نشان می دهد ظرفیت استان در حوزه انرژی چه قدر بالا می باشد.

وی با بیان اینکه سالانه 10 میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات و زیارت می روند، بیان داشت: این موضوع می تواند یک فرصت مناسب برای استان باشد و ما باید ظرفیت های متناسب با 10 میلیون توریست در سال را برای استان ایلام مهیا کنیم.

رستم زاد ضمن اعلام اینکه 13 پروژه مهم در استان شناسایی شده است، افزود: برای این 13 پروژه مهم و ملی منتظر سرمایه گذاری هلدینگ ها هستیم که وارد این عرصه شوند و این فرصت اقتصادی را از دست ندهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در پایان با اشاره به اینکه استان ایلام هشت سال جنگ تحمیلی را تجربه کرده است، عنوان کرد: یکی از دلایل محرومیت این استان، جنگ تحمیلی بود که برای این مردم و این استان صدمات و خرابی های زیادی را در پی داشت و باید با سرمایه گذاری مناسب و ایجاد شغل برای جوانان این استان ادای دینی به این مردم کرده باشیم.

نوروزی_استان ایلام

245693