چهار طرح صنعتی و اقتصادی در اسفراین به بهره‌برداری می رسد

فرماندار اسفراین با اعلام اینکه چهار طرح صنعتی، کشاورزی و اقتصادی تا پایان سال در این شهرستان خراسان شمالی بهره‌برداری می رسد، افزود: این طرح ها اشتغالزایی خوبی را در پی خواهد داشت.

تصویر چهار طرح صنعتی و اقتصادی در اسفراین به بهره‌برداری می رسد

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان شمالی، طاهر رستمی سه شنبه‌شب در نشست بررسی عملکرد ۱۱ ماهه دستگاه های اجرایی شهرستان اسفراین اظهار داشت: این طرح ها شامل طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد، کشتارگاه تمام صنعتی دام ، کارگاه تولید ادوات کشاورزی و دفتر گمرک است.

وی افزود: با بهره برداری از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین که برای اجرای آن بیش از ۱۲۰ میلیون یورو هزینه شده، تحولی گسترده ای در تکمیل چرخه صنعت فولاد ایجاد خواهد شد.

فرماندار اسفراین گفت: بهره‌برداری از کشتارگاه تمام صنعتی دام اسفراین نیز که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است تکمیل این بخش از صنعت را در پی خواهد داشت.

رستمی با اشاره به جهش تولید صنایع شهرستان در سال جاری گفت: با وجود افزایش خوب تولیدات صنایع شهرستان اما تاکنون، در حوزه صادرات کاری زیادی در شهرستان‌ انجام نشده است اما با افتتاح دفتر گمرک شاهد تحول اساسی در بخش صادرات خواهیم داشت.

وی در ادامه ‌از بهره برداری واحد تولید گرانول در شهرک صنعتی اسفراین تا ۲ ماه آینده خبر داد و افزود: طرح توسعه شرکت آذین فورج نیز تا نیمه نخست سال آینده بهره‌برداری می شود که برای هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

این شهرستان به دلیل قرار گرفتن مجتمع های صنعتی نظیر کارخانه لوله گستر، مجتمع فولاد و شرکت آذین فورج قطب صنعتی استان خراسان شمالی محسوب می شود.

منبع: ایرنا

245628