افتتاح ۳ پروژه کشاورزی، فرهنگی و تفریحی در اسفراین

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پروژه آبیاری نوین استان خراسان شمالی به همراه افتتاح کتابخانه اسفراین و بازگشایی بوستان شهید صالحی این شهرستان امروز انجام شد.

به گزارش پرسون؛ با حضور فرماندار و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرایی بزرگ‌ترین پروژه آبیاری نوین استان خراسان شمالی در مزرعه کشت و صنعت اسفراین متعلق به آستان قدس رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طرح آبیاری نوین کم‌فشار کشت صنعت اسفراین در سطح ۵۱۸ هکتار که شامل ۶۰ هکتار باغات پسته و ۴۵۸ هکتار زمین‌های زراعی است به طول ۳۵ کیلومتر اجرا شده است.

برای راه‌اندازی این پروژه مبلغ ۲۳ میلیارد ریال هزینه در برداشته که مبلغ ۱۹ و نیم میلیون ریال آن تسهیلات بلاعوض از سوی دولت بوده و مبلغ ۳ و نیم میلیارد ریال نیز آورده شرکت کشت و صنعت اسفراین بوده است.

افتتاح کتابخانه عمومی اسفراین با ظرفیت ۵۰ هزار جلد کتاب

با حضور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی, فرماندار و مدیران کل فرهنگ و ارشاد و کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی از کتابخانه عمومی این شهرستان با ظرفیت مخزن ۵۰ هزارجلدی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این طرح در مساحت ۲۲۰۰ مترمربع بنا گردیده که با راه‌اندازی آن فضای کتابخانه‌ای شهرستان اسفراین از ۲۹۷۴ مترمربع به ۵۱۷۴ مترمربع افزایش می‌یابد و فضای کتابخانه‌ای این شهرستان رشد ۷۴ درصدی را پیداکرده است.

برای ساخت و راه‌اندازی این فضای فرهنگی مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه گردیده که مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبارات آن از محل سفر مقام معظم رهبری و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل سفر رئیس‌جمهوری بوده است.

این کتابخانه دارای مخزن ۵۰ هزارجلدی کتاب می‌باشد که به‌طور همزمان ۲۰۰ نفر می‌توانند از فضای کتابخانه‌ای آن استفاده کنند که در آینده نیز برای تکمیل نیروهای موردنیاز تعداد ۸ نفر جذب خواهند شد.

بوستان شهید صالحی اسفراین مورد بهره‌برداری قرار گرفت

بوستان شهید صالحی اسفراین با حضور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی, فرماندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان شمالی و مردم محله شهید صالحی اسفراین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این بوستان در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع بنا گردیده که ۶۰۰ متر سنگ‌کاری، ۱۰۰۰ متر جدول‌گذاری ۲۷۰۰ متر پازل کاری داشته است برای ساخت و راه‌اندازی این بوستان مبلغ هفت میلیارد ریال از محل درآمدهای داخلی شهرداری اسفراین هزینه شده است.

این هفتمین پارک محله‌ای شهرستان اسفراین است که به همت شهرداری شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

194741