مجوز مجلس برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی آب شهری و روستایی

نمایندگان مجلس، مجوز استفاده از حداکثر ۱۰ درصد منابع حاصل از مشارکت ملی هر شهر را برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی آب شهری همان منطقه دادند.
تصویر مجوز مجلس برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی آب شهری و روستایی

به گزارش سایت خبری پرسون، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با ردیف ۱ و ۲ بند (د) تبصره ۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس، ده درصد(۱۰%) وجوه حاصل از منابع دریافتی از مشترکان داخل شهرها که اقدام به تفکیک ملک و افزایش واحد می‌نمایند موضوع ماده (۱۱) قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب مصوب ۱۱ /۱۰ /۱۳۶۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی صرف اصلاح شبکه آب روستایی همان استان براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم خواهد شد.

در ردیف ۲ بند (د) تبصره ۸ نیز آمده است: شرکت‌های آب و فاضلاب استانی مجازند حداکثر ده درصد (۱۰%) از منابع حاصل از مشارکت مالی، مصوب شورای اسلامی هر شهر موضوع تبصره (۳) قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری مصوب ۲۴ /۳ /۱۳۷۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی را برای تسریع در اجرا و توسعه‌ طرح‌های ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب با اولویت اجرای طرح‌های فاضلاب در روستاهای همان بخش هزینه نمایند.

245560

مطالب مرتبط