جزئیات امروز مجلس:

تیغ مالیات بر گردن اینفلوئنسرها/ سازمان مالیاتی ساز وکار را دوماهه اعلام کند

مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه به سازمان امور مالیاتی فرصت دو ماه داد که ساز و کار اخذ مالیات از اینفلوئنسرها(کاربران حرفه‌ای فضای مجازی) را فراهم کند.
تصویر تیغ مالیات بر گردن اینفلوئنسرها/ سازمان مالیاتی ساز وکار را دوماهه اعلام کند

به گزارش سایت خبری پرسون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه و در شانزدهمین نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و در بخش هزینه‌ای با پیشنهاد «محمدحسین حسین زاده بحرینی» نماینده مشهد و کلات برای الحاق یک بند به ردیف (۱۸) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در این پیشنهاد که به تصویب نمایندگان رسید، آمده است: درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهند بود. سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف دو ماه از لازم‌الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه و به تأیید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند، سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آنها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

محمدحسین حسین زاده بحرینی در توضیح پیشنهاد خود در سخنانی اظهارداشت: پیش از این در بخش درآمدی مصوب شده بود که صفحات مجازی که تعداد کاربران آنها بالای ۵۰۰ هزار نفر است و تبلیغات می‌گیرند، تبلیغات آنها مشمول مالیات شود که سبب عدالت مالیاتی خواهد شد.

نماینده مردم مشهد افزود: پیشنهاد بسیار روشن است و ظرف دو ماه دستورالعمل اجرایی باید به وسیله سازمان امور مالیاتی تهیه و توسط وزیر امور اداری و اقتصادی ابلاغ شود.

همچنین نمایندگان در ادامه با پیشنهاد «جبار کوچکی نژاد» نماینده رشت برای الحاق یک بند به جز (ه) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در این بند الحاقی پیشنهادی به جز (ه) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: شرکت‌های بیمه‌گر منطقه حوادث ناشی از موضوع این بند را در کمتر از دو ماه بررسی و حداکثر تا سه ماه پرداخت نمایند، محل حادثه در بیرون یا داخل منزل اتفاق افتاده باشد.

245488

مطالب مرتبط