رییس اتاق بازرگانی شیراز در گفت‌وگو با پرسون؛

نوسانات نرخ ارز سبب کاهش ارزش پول ملی می‌شود

رییس اتاق بازرگانی شیراز با بیان این که نوسانات نرخ ارز به نفع هیچ کس نیست گفت: صادرکنندگان در کوتاه مدت از افزایش نرخ ارز بهره می‌برند.
تصویر نوسانات نرخ ارز سبب کاهش ارزش پول ملی می‌شود

خبرنگار اقتصادی پرسون گفت‌و‌گویی با جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی شیراز در رابطه با ارز چند نرخی داشته که به شرح ذیل است.

جمال رازقی بیان کرد: ارز باید تک نرخی باشد. از ابتدای سال 97 که بحث چند نرخی شدن قیمت ارز مطرح شد اتاق بازرگانی مخالفت کرد.

وی ادامه داد: اگر علت تداوم و تصویب ارز 4200 تومانی در مجلس اقشار ضعیف است. با دادن یارانه ثابت می توان به این افراد کمک کرد و هیچ رانتی نیز ایجاد نمی‌شد.

رییس اتاق بازرگانی شیراز افزود: مشخص نیست در حال حاضر ارز 4200 تومانی به دست چه کسانی رسیده است؟ مردم و مصرف کنندگان 43 هزار میلیارد ارز 4200 تومانی را لمس نکردند. این ارز به جز رانت و فساد هیچ دستاوردی برای اقتصاد کشور نداشت.

جمال رازقی تصریح کرد: در شرایط فعلی نیز پیشنهاد ارز تک نرخی را داریم. از محل نرخ تصویب ارز می توان به اقشار آسیب پذیر رسیدگی کرد.

وی در رابطه با سودآوری نرخ بالای دلار برای صادرکنندگان ایرانی گفت: همیشه افزایش نرخ ارز به نفع صادرکنندگان است. اما در کوتاه مدت نوسانات نرخ ارز باعث کاهش ارزش پول ملی می‌شود و به نفع هیچ کس نیست.

رییس اتاق بازرگانی شیراز در رابطه با زمان تک نرخی کردن ارز گفت: مجلس نرخ ارز 4200 تومانی را مجددا تصویب کرده و وضعیت به همین شکل می ماند.

245543