کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون؛

ایران باید در موضع قدرت بماند/ بایدن ادامه‌دهنده سیاست‌های ترامپ و اوباما

آمریکایی‌ها قصد نداشتند که به تعهداتی که در برجام پذیرفته بودند، عمل کنند. بنابراین باید یک اعمال قدرت برای آمریکایی‌ها اتفاق بیفتد تا آمریکایی‌ها مجبور شوند به تعهدات خود عمل کنند .این که جمهوری اسلامی ایران بر موضع قدرت خود توجه کند امری کاملاً منطقی است. قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا یک گام بسیار مهم در دفاع از حقوق ملت ایران است.
تصویر ایران باید در موضع قدرت بماند/ بایدن ادامه‌دهنده سیاست‌های ترامپ و اوباما

محمدپارسا نجفی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص سیاست آمریکا در قبال ایران بیان کرد: آمریکایی‌ها نشان دادند که تا زمانی که فشار و توانایی و قدرت طرف مقابل را نبینند، حاضر نیستند به تعهدات خود عمل کنند.

نجفی در ادامه اظهار داشت: چه در دوران اوباما که برجام را امضا کرد و چه از زمانی که ترامپ به قدرت رسید تا بهار ۹۷ که از برجام خارج شد و چه در حال حاضر که بایدن در قدرت است آمریکایی‌ها به تعهدات خود در قبال برجام عمل نکردند.

وی افزود: اصولاً آمریکایی‌ها قصد نداشتند که به تعهداتی که در برجام پذیرفته بودند، عمل کنند. بنابراین باید یک اعمال قدرت برای آمریکایی‌ها اتفاق بیفتد تا آمریکایی‌ها مجبور شوند به تعهدات خود عمل کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این که جمهوری اسلامی ایران بر موضع قدرت خود توجه کند امری کاملاً منطقی است. قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا یک گام بسیار مهم در دفاع از حقوق ملت ایران است.

نجفی ادامه داد: آمریکایی‌ها باید تحریم‌ها را لغو کنند در غیر این صورت ایران حق دارد که از منافع خود حمایت کند. ایران نشان داده است که استفاده یا نگهداری از سلاح‌های کشتار جمعی را هرگز نمی‌پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: این آمریکا بود که اولین بار از سلاح اتمی استفاده کرد و بیش‌ترین ذخایر بمب و کلاهک‌های حاوی سلاح‌های کشتار جمعی اعم از نوترونی، هیدروژنی، اتمی و شیمیایی را در زرادخانه‌ها و پادگان‌های خود نگهداری می‌کند و بزرگ‌ترین تولیدکننده سلاح‌های کشتار جمعی در انواع مختلف هسته‌ای و غیره است.

خواسته آمریکا توقف غنی‌سازی ایران است

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: آنچه آمریکایی‌ها می‌خواهند این است که ایران می‌تواند فاکتور اتمی داشته باشد یا از منافع تولید برق هسته‌ای استفاده کند اما حق غنی‌سازی ندارد. این مسئله در اولین سخنرانی وزیر خارجه جدید آمریکا نیز بیان شد.

نجفی افزود: اصولاً فناوری هسته‌ای بدون غنی‌سازی معنای خاصی ندارد بنابراین ایران حق دارد که غنی‌سازی خود را ادامه دهد و چرخه تولید سوخت هسته‌ای را با قوت به کار بیندازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: بعید به نظر می‌رسد که آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای توانایی اعمال فشار به دولت مستکبری مثل آمریکا را داشته باشد. آمریکایی‌ها باید در طرف مقابل خود یعنی ایران قدرت و توانایی اعمال فشار را ببیند تا مجبور شوند به تعهدات خود عمل کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که آنچه از دولت بایدن دریافت می‌شود، امتداد سیاست‌های ترامپ و اوباما است اظهار کرد: اصولاً سیاست خارجی آمریکا یک روند ثابتی دارد که به کشورهای مستقل نظیر ایران همواره اعمال فشار کند تا سایر کشورها به دنبال استقلال نباشند و فرامین آمریکا را تبعیت کند بنابراین بعید است که سیاست خارجه آمریکا از فشار حداکثری دست بکشد.

محمدپارسا نجفی در پایان گفت: چهره خندان بایدن با چهره خشمگین ترامپ یک تفاوت دارد و آن هم در ابعاد تبلیغاتی است. بایدن در مدت این مدت ریاست جمهوری خود نشان داد در سیاست‌های تبلیغاتی و فریب افکار عمومی یا به قول خودشان دیپلماسی عمومی تأکید زیادی دارد و با استفاده از تبلیغات تلاش می‌کند که توپ را در زمین ایران بیندازد در حالی‌که این آمریکا بود که به برجام عمل نکرد و در دوران ترامپ از برجام خارج شد و هنوز هم به برجام برنگشته است و در این مدت خسارت‌های زیادی به ایران زده است.

245531

مطالب مرتبط