کلاهبرداری با درج آگهی جعلی فروش تلویزیون در سایت دیوار

رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان با ترفند درج آگهی جعلی فروش تلویزیون درسایت دیوار خبر داد.
تصویر کلاهبرداری با درج آگهی جعلی فروش تلویزیون در سایت دیوار

به گزارش پرسون از لرستان، سرهنگ ابراهیمی رئیس پلیس فتا لرستان گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا استان از کلاهبرداری به روش درج آگهی جعلی در سایت دیوار توسط اشخاص ناشناسی شکواییه قضایی ارایه نمود.

این مقام مسئول ادامه داد: در بررسی اولیه مستندات ارایه شده توسط شاکی مشخص شد وی قصد خرید تلویزیون در سایت دیوار را داشته که زمانی با شماره درج شده در آگهی تماس می‌گیرد شخص کلاهبردار به بهانه اینکه چند نفر دیگر هم با وی تماس گرفته اند و خریدار تلویزیون می‌باشند شاکی را متقاعد می‌نماید تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال بابت بیعانه برای وی ارسال کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد کلاهبرداری زمانی که موفق به اخذ بیعانه می‌شود، سیم کارت خود را خاموش کرده و اقدام به حذف آگهی از طریق سایت می‌نمود.

وی افزود: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا و پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی و هماهنگی با مقام قضایی، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و به همراه کلیه مستندات جهت سیر مراحل قانونی راهی دادسرا گردید.

سرهنگ ابراهیمی به شهروندان توصیه کرد: اخذ بیعانه یکی از روش‌های کلاهبراری توسط شیادان فضای مجازی و حوزه سایبری است که متاسفانه عدم اقدامات تامینی از جمله سیستم تایید صلاحیت هویتی توسط سایت‌های درج آگهی باعث شده تا کلاهبرداران به راحتی اقدامات مجرمانه خود را پیش ببرند لذا از پرداخت بیعانه به فروشندگان در فضای مجازی تا قبل از دریافت کالا یا خدمات خودداری کنید و به ماهیت فریبنده سایر آگهی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها منتشر می‌شود توجه نکنید.

رئیس پلیس فتا استان لرستان از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه محتوا و برنامه مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: صدا و سیما

334863