رئیس هیئت شطرنج استان ایلام در گفت و گو با پرسون:

شطرنج، ورزشی پرطرفدار در بین خانواده های ایلامی

محمد نیکوکار گفت: رشته شطرنج از جمله  رشته های ورزشی پرطرفدار در استان ایلام است و طرفداران خاص خودش را در سنین مختلف دارد.

تصویر شطرنج، ورزشی پرطرفدار در بین خانواده های ایلامی

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، محمد نیکوکار؛ رئیس هیئت شطرنج استان ایلام در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پرسون ضمن تشریح وضعیت شطرنج استان ایلام، بیان کرد: شطرنج استان چند سالی هست که در مسیر پویایی قرار گرفته و با برنامه های منظم، مسابقات رسمی، دوره های تخصصی و آموزشی و تمرینات منظم را در اولویت قرار داده است.

وی ضمن بیان اینکه شطرنج از رشته های پرطرفدار در بین خانواده های ایلامی است، تصریح کرد: رشته شطرنج از جمله رشته های ورزشی پرطرفدار در استان ایلام است و طرفداران خاص خودش را در سنین مختلف دارد.

این استاد شطرنج با اشاره به اینکه مدرسه شطرنج فعال در استان ایلام وجود ندارد، اظهار داشت: خانه شطرنج شهرستان ایلام، در مجموعه هفت تیر واقع است و همچنین شهرستان های آبدانان، ایوان، چرداول، دهلران و دره شهر از شهرستان های فعال در این رشته هستند.

نیکوکار با اشاره به اینکه برخی شهرستان ها ممکن است، سالن های ورزشی با کیفیت مناسب را نداشته باشند، گفت: همه شهرستان هایی که فعال هستند دارای خانه شطرنج و فضای آموزشی جهت برگزاری دوره های تخصیصی هستند و آموزش در این شهرستان ها بطور مرتب در حال انجام است.

وی با تاکید تلاش هیئت شطرنج استان مبنی بر جذب افراد و علاقه مندان به این رشته، عنوان داشت: در جهت جذب افراد هم برگزاری کلاس ها، چاپ و‌ نشر تیزرها و بنرها در فضای شهری و مجازی و همچنین برگزاری دوره های استعدادیابی سالانه، انجام می گردد.

رئیس هیئت شطرنج استان ایلام با اشاره به تغییر شرایط برنامه های هیئت شطرنج با توجه شیوع بیماری کرونا طی یک سال گذشته، ابراز کرد: در ایام کرونا نیز کلاس ها و دوره های آموزشی و مسابقات نیز بصورت آنلاین و با استفاده از اپلیکیشن های زوم و اسکایپ و نیز سایت های مسابقات آنلاین لیچس(lichess) و چس داتکامchess.com)) ادامه یافت.

وی افزود: در این ایام که بیماری کرونا هم پیش آمد، بیش از ۱۷ مسابقه آزاد کشوری و ۱۰ مسابقه در سطح منطقه و نیز مسابقات ماهیانه و هفتگی در سطح استان برگزار شده است.

نیکوکار ادامه داد: مجموع هزینه جوایز و پاداش اهدایی به شرکت کنندگان در مسابقات آنلاین سال گذشته در استان، بیش از ۲۵ میلیون تومان می باشد.

این استاد شطرنج با اشاره به موفقیت های شطرنج بازان ایلامی در سال های اخیر اظهار داشت: مهم‌ترین مقام ها و عناوین کسب شده در سالهای گذشته شطرنج بازان ایلامی شامل کسب مقام قهرمانی مسابقات جوانان کشور و عضویت در تیم شطرنج کشور، حضور در مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان توسط مهدی نیکوکار نوجوان شطرنج استان می باشد.

رئیس هیئت شطرنج استان ایلام در پایان اضافه کرد: همچنین در طی سال گذشته نیز مسابقات انتخابی تیم استان در رده های سنی ۸ تا ۱۸ سال دختران و پسران و نیز در بخش آزاد برگزار شده است و نفرات برتر در مسابقات قهرمانی کشور حضور خواهند داشت.

نوروزی_استان ایلام

245387