وزیر فرهنگ تاکید کرد:

خلاقیت در مد و لباس با زیست بوم جوامع همخوان باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لباس را هویت و نماد یک جامعه عنوان کرد و گفت: عنصر خلاقیت در حوزه مد و لباس باید با زیست بوم جوامع همخوان باشد و بتواند با آداب و رسوم اجتماعی سازگار شود.
تصویر خلاقیت در مد و لباس با زیست بوم جوامع همخوان باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید عباس صالحی عصر دوشنبه در آئین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در تالار وحدت تهران با قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره و کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور، گفت: لباس هویت و نماد یک جامعه است و بخش مهمی از اقتصاد کشور در این حوزه رفت و آمد می کند.

مد و لباس پاسخگوی نیازهای اقوام و اقلیم

وی موضوع لباس و مد را در نقشه راه کشور بسیار مهم دانست و گفت: به همین دلیل عنصر خلاقیتی که بتواند با زیست بوم جامعه همخوان باشد اهمیت پیدا می کندکه بتواند با آداب و رسوم اجتماعی مناطق سازگار باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: همچنین لباس باید به ظرفیت های تاریخی و معاصر توجه کرده و نماد جمیل و جمال و کمال باشد و بتواند به نیازهای اقوام و اقلیم پاسخگو باشند و آنها رنگین کمانی با ویژگی انسانی هستند.

صالحی تاکید کرد: اینکه چگونه لباس در اقتصاد مقاومتی مظهر داشته باشد باید به نیازهای درون و هم چنین بسترهای اقتصادی خارج توجه کنیم.

شعار «هر گوشه کاشان بهشتی است جهان را» از ویژگیهای جشنواره است

عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه، جشنواره مد و لباس را حرکتی برای تحقق این مباحث عنوان کرد و کفت: کرونا فضای کشور را تیره و تار کرد ولی افرادی که در این حوزه فعالیت داشتند با تولید ماسک و گان و پوشاک بهداشتی به کمک کشور آمدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با نگاهی به شعار دهمین جشنواره مد و لباس فجر با عنوان «هر گوشه کاشان بهشتی است جهان را» به پتانسیل های شهر کاشان اشاره کرد و گفت معرفی این شهر در وجه بین المللی از ویژگی های این جشنواره بود.

دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس در یک نگاه

دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر عصر از ۲۸ بهمن با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، هاکوپیان، صدیقه پاکبین دبیر این رویداد با بازدید از غرفه های فعالان حوزه مد و لباس در برج آزادی به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

۸۰ مرکز فعال در حوزه مد و لباس، برای داشتن غرفه در نمایشگاه جشنواره مد و لباس فجر درخواست کردند که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۴۰ غرفه در مجموعه برج آزادی حضور داشتند.

رونمایی از مجموعه "ایران دخت" در قالب ۱۰ اثر از نمادهای فرهنگی و تاریخی سراسر کشور، برگزاری بخش ویژه سردار سلیمانی در حوزه طراحی و ساخت زیورآلات، برگزاری مسابقه زنده از ایده تا اجرا طی چهار روز در بخش‌های مانتوی اجتماع، پیراهن مردانه، بالاپوش و چادر زنانه و تقدیر از تنی چند از پیشکسوتان عرصه طراحی پارچه، لباس و سوزن‌دوزی از دیگر بخش‌های دهمین جشنواره مد و لباس فجر بود.

دهمین جشنواره مد و لباس فجر با شعار «هر گوشه کاشان بهشتی است جهان را» در بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی قرار بود از ۲۵ بهمن تا اول اسفند برگزار شود که با تغییرات صورت گرفته این جشنواره از ۲۸ بهمن تا ۲ اسفندماه سال جاری در بوستان گفتگو برگزار شد.

245377