FAFT همانند برجام هیچ خیری برای ما نخواهد داشت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هیچ تضمینی برای گشایش‌های اقتصادی در ایران،‌ در FATF وجود ندارد و مجموع این کنوانسیون‌ها نیز همانند برجام برای ما خیری نخواهد داشت.
تصویر FAFT همانند برجام هیچ خیری برای ما نخواهد داشت

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اعلام مخالفت خود به پیوستن ایران به کنوانسیون‌های FATF گفت: همانطور که برجام برای ما خیری نداشت، پیوستن به FATF هم برای ما خیری ندارد.

وی افزود: در FATF هیچ تضمینی برای کشایش اقتصادی در ایران وجود ندارد و نباید به این کنوانسیون‌ها دلخوش کرد.

وی اظهار داشت: غربی‌ها در موارد مختلف و از جمله برجام نشان دادند که به تعهداتشان پایبند نیستند و هیچ تضمینی برای انجام تعهدات از سوی آنها وجود ندارد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: براساس مبانی دینی ما، مبارزه با فساد و پولشویی جزو اولویت‌های ماست و ما علاوه بر این، با هرگونه اقدام تروریستی و اقدامات جنگ‌طلبانه به شدت مخالفیم.

وی افزود: پیش از آنکه کنوانسیون‌های FATF متولد شوند، ما در کشورمان قانون مبارزه با پولشویی داشته‌ایم و سابقه مبارزه ما با پولشویی و تروریسم سالهای بیشتر از عمر این کنوانسیون‌هاست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: امروز ما در شرایط تحریم به سر می‌بریم و شفافیت اقتصادی در این وضعیت در واقع به معنای دادن اطلاعات اقتصادی کشور به دشمن است.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، سردمداران اصلی FATF که در قالب این کنوانسیون‌ها دم از مبارزه با تروریسم و مبارزه با پولشویی می‌زنند، خود حامیان اصلی تروریسم هستند و این کنوانسیون‌ها هدفی به صورت واقعی به دنبال مبارزه با تروریسم و پولشویی نیستند.

منبع : فارس

245315