آذربایجان‌غربی قطب هیمالیانوردی کشور است

دبیر هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان قطب هیمالیانوردی کشور به شمار می‌رود گفت: با وجود نفرات برجسته تیم ملی همچون زنده یاد محمد اوراز، اکبر مهدی زاده، جعفر فرجی، رضا سلیمانی، مقبل هنرپژوه با صعود به قله‌های هشت هزار متری نام استان ما در این شاخه درخشان شده است.
تصویر آذربایجان‌غربی قطب هیمالیانوردی کشور است

به گزارش سایت خبری پرسون علی سلیم‌زاده با اشاره به اینکه استان قطب هیمالیانوردی کشور به شمار می‌رود اظهار داشت: با وجود نفرات برجسته تیم ملی همچون زنده یاد محمد اوراز، اکبر مهدی زاده، جعفر فرجی، رضا سلیمانی، مقبل هنرپژوه با صعود به قله‌های هشت هزار متری نام استان ما در این شاخه درخشان شده است.

وی اضافه کرد: همچنین سایر اعضای تیم ملی احسان رحیمی، اسلام پالهنگ، سامی احمری به قله‌های 7 هزار متری صعود کرده و برای استان ما افتخار آفریده‌اند.

دبیر هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان‌غربی با ابراز تاسف بیان کرد: در بخش سنگ‌نوردی ملی پوش نداریم، اما مدال‌آور مسابقات کشوری داریم و تعدادیک هزار و 535 نفر است آمار بیمه‌شدگان در بخش کوهنوردی استان است که از این تعداد 364 نفر از بانوان و بقیه آقایان هستند.

سلیم زاده با اشاره به مشکلات عمده در بخش کوهنوردی استان، اذعان کرد: عدم تخصص گرایی مسئولین ورزشی، اصرار به فعالیت سنتی از طرف اغلب سرپرستان و گروه‌های قدیمی، عدم توجه به رویکرد فعالیت‌های علمی به ویژه کوهنوردی فنی، عدم وجود تیم امداد و نجات مستقل، عدم همکاری هلال احمر و مسئولین ورزشی برای ارتقاء مسائل فنی و امداد و نجات از جمله مشکلات موجود در این رشته ورزشی برشمرد.

وی ملموس ترین معضل را امکانات دیواره بلند سالن مجموعه باکری عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه مجوز بهره برداری سالن به نام سنگ‌نوردی هست و در سایت اداره ورزش و جوانان هم درج شده است شاهد برخی ناملایمتی ها و بی انصافی ها از طرف مسئولین اداره ورزش و جوانان استان هستیم.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: اداره ورزش و جوانان استان و ارومیه بش از 10 سال هست که بهره برداری از دیواره سنگ‌نوردی مرکز اورمیه را به علت فعالیت های هیات تیراندازی متوقف کرده‌اند.

انتهای پیام/

245154