امام جمعه بیجار در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

تلاش دشمن برای ایجاد اعتمادزدایی مردم نسبت به روحانیت

​امام جمعه شهرستان بیجار گفت: دشمن سرمایه گذاری بسیاری برای ایجاد اعتمادزادیی جایگاه روحانیت در ذهن جوان ایرانی و مسلمان هزینه می کند.
تصویر تلاش دشمن برای ایجاد اعتمادزدایی مردم نسبت به روحانیت

کردستان ـ حجت الاسلام علی مرادی، امام جمعه شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: اولین و بارز ترین ویژگی روحانیون و علمای دینی، اعتماد جامعه مسلمین نسبت به آنهاست.

امام جمعه شهرستان بیجار ادامه داد: بی شک این اعتماد معلول عوامل بسیاری همانند دیانت، تقوا، بصیرت و حضور و مشارکت علما و روحانیون در جامعه اسلامی می باشد و این اعتماد عمومی همین گونه به دست نیامده است.

حجت الاسلام مرادی در ادامه سخنان خود افزود: بنابراین با وجود این سرمایه مردمی باید علما و روحانیون در بحث فرهنگی و مذهبی نقش کلیدی در جامعه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان بیجار با اشاره به تلاش بسیاری از جریانات ضدانقلاب و ضددینی علیه روحانیت، عنوان کرد: اولین جرقه های انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه زده شد و قبل از این هم تاریخ به عینه نشان داده است که همواره طلایه دار تقابل با استکبار و استعمار در جهان اسلام علما و روحانیون دینی بوده اند و برای این امر نمونه های بسیاری در تاریخ این کشور وجود دارد.

این استاد حوزوی تاکید کرد: با این وجود دشمن به خوبی می داند تداوم این اعتماد بین جامعه و روحانیت سدی بزرگ در مقابل توطئه های آنان است، بنابراین سالهاست که با توان تبلیغاتی که در اختیار دارد از هر ترفندی برای اعتمادزادیی روحانیون در نگاه جامعه اسلامی تلاش نموده است.

امام جمعه شهرستان بیجار با اشاره به اینکه روحانیت همواره بخش بزرگی از جامعه اسلامی هستند، گفت: برخلاف سخنان معاندان دین و مخالفان حوزه و روحانیت در سال های اخیر شاهد حضور و یک تعامل تاریخی بین روحانیت و جامعه بوده ایم و بهترین مثال برای این موضوع حضور جهادی و داوطلبانه حوزویان در کمک به مردم در حوادث و بلایای طبیعی است.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه دشمن سرمایه گذاری بسیاری برای ایجاد اعتمادزادیی جایگاه روحانیت در ذهن جوان ایرانی و مسلمان هزینه می کند، بیان داشت: دشمن با تبلیغات گسترده خود و نیز با استفاده از مهره های ساده لوح و فریب خورده داخلی و خارجی خود همواره تلاش دارد که چهره عکس واقعیت را به جوان ایرانی و مسلمان تلقین کند.

امام جمعه شهرستان بیجار در پایان سخنان خود افزود: تاکنون این تلاش ها بی ثمر بوده است، ولی نباید وضعیت منفعل در برابر این توطئه دشمنان داشته باشیم، هرگاه که در این حوزه ما بی تفاوت باشیم، آن زمان فرصت را برای ایجاد پروژه اعتمادزادی دشمن علیه روحانیت در کشور را به او داده ایم.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

244916