نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

وعده بیمه شدن کولبران در حد حرف باقی مانده است/ کولبری جرم نیست

سنندج و دیواندره و کامیاران گفت: مسئولان بارها وعده بیمه شدن کولبران را داده اند ولی تا این لحظه این سخنان در حد حرف باقیمانده است، از سوی دیگر هنوز برخی کولبری را جرم می دانند در حالی که این کار با استناد به فرمایشات رهبری جرم نیست و باید کولبران را سازماندهی کنیم.
تصویر وعده بیمه شدن کولبران در حد حرف باقی مانده است/ کولبری جرم نیست

کردستان ـ محسن فتحی؛ سنندج و دیواندره و کامیاران در گفت و گو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: یکی از مهمترین مزیت های اقتصادی برای هر منطقه ای وجود بازارچه های مرزی است و این می تواند فرصتی ناب برای توسعه یافتگی و اشتغالزایی باشد.

سنندج و دیواندره و کامیاران تاکید کرد: ولی با این وجود نه تنها در کردستان نتوانسته ایم که این فرصت را به دست بیاوریم، بلکه در بسیاری از آماری های اقتصادی، توسعه و... این استان جایگاه بسیار نامناسبی در کشور دارد که این نشان می دهد که کار خاصی با وجود این همه پتانسیل انجام نشده است.

این نماینده مجلس در ادامه تشریح کرد: در مقابل پتانسیل ها و ظرفیت های استان های مرزی روند معکوسی به خود گرفته اند تا جایی که اکنون باید اذعان کرد که شهرهای مرزی در بحث توسعه نسبت به استان های مرکزی وضعیت بغرنجی تری دارند که این نشان از ساختار بیمار کشور دارد.

فتحی با اشاره به اینکه فعلی کولبری در کردستان و دیگر استانهای کشور نتیجه بی مدیریتی فرصت هاست، گفت: سالیان متمادی است که مسئولان و دولتمردان نسبت به ساماندهی مسئله کولبری قول های فراوانی داده اند ولی تاکنون هیچ اقدامی عملی به معنای واقعی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه طبق منطق باید مرز نشینان اولین گروه از جامعه باشند که از مزایای مرزی بودن سود می ببرند، گفت: خوب به یاد داریم که مسئولان بارها وعده بیمه شدن کولبران را داده اند ولی تا این لحظه این سخنان در حد حرف باقیمانده است، از سوی دیگر هنوز برخی کولبری را جرم می دانند در حالی که این کار با استناد به فرمایشات رهبری جرم نیست و باید کولبران را سازماندهی کنیم.

نماینده سنندج و دیواندره و کامیاران در پایان سخنان خود بیان داشت: ساماندهی کولبران در بازارچه های مرزهای چندین مزید برای استان به دنبال دارد، نخستین مزیت آن ارتقای امنیت می باشد که این امر در بحث مرزها از اولویت های مورد نیاز برای هر کشوری است.

شفیعی ـ استان کردستان

244893