تتر (USDT) چیست ؟

اگر از پولونیکس یا بیترکس استفاده می کنید، احتمالا قسمت مارکت UDST یا همان تتر را دیده‌اید. کاربران زیادی از ماهیت و نحوه استفاده از آن آگاه نیستند. با پرسون همراه باشید تا بیشتر با تتر و ویژگی‌های آن آشنا شوید. 

تصویر تتر (USDT) چیست ؟

به گزارش سایت خبری پرسون، USDT یک توکن و دارایی ارزدیجیتال است که از طریق پروتکل Omni Layer Pro در بلاک چین بیت کوین تولید شده است. هر واحد USDT توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود این توکن تحت نظارت Tether نگهداری می‌شود و به نوعی کیف پول اصلی این توکن، سایت Tether است . توکن‌های USDT می‌توانند مانند بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر منتقل، ذخیره و یا برای خرید استفاده شود.

USDT برای تسهیل انتقال ارزهای ملی ایجاد شده است تا کاربران جایگزین پایداری برای بیت کوین داشته باشند.

علت قیمت ثابت تتر چیست؟

این توکن با پشتیبانی دلار آمریکا ایجاد شده است. تولید این توکن ها نسبت به دلار آمریکا انجام می‌شود، بنابراین قیمت آن اغلب ثابت است و نسبت به قیمت دلار تغییر می کند. به دلیل قیمت ثابت، تتر ها معمولا برای سرمایه گذاری خریداری نمی‌شوند و اغلب برای خرید یا ذخیره پول استفاده می‌شوند.

مزیت USDT نسبت به دلار چیست؟

به دلیل ثابت بودن قیمت و تغییر آن نسبت به دلار، ریسک خرید یا نگهداری پول را کم می‌کند. همچنین به علت داشتن کیف پول و بدون واسطه بودن، می‌تواند برای خرید یا تجارت بسیار مورد استفاده باشد. با این توکن‌ها می‌توانید بدون ریسک نوسانات قیمت که در بیشتر ارزهای دیجیتال دیده می‌شود، تجارت و خرید کنید. همچنین به جای نگهداری پول در بانک می توانید از آن برای ذخیره پول استفاده کنید. خرید با این توکن‌ها شبیه به خرید و انجام تراکنشهای بیت کوین است و دیگر نیاز به فرایندهای سنتی مانند کارت های اعتباری نیست.

کیف پول های تتر

کیف پول Tether

کیف پول اصلی USDT، سایت Tether است. در این سایت با یک ثبت نام ساده می توانید آدرس کیف پول USDT خود را دریافت کنید و از صرافی های معتبر توکن مورد نیاز خود را خریداری کنید. به دلیل تحریم های موجود اسم کشور ایران در قسمت ثبت نام وجود ندارد. بنابراین برای هموطنان ساکن ایران، استفاده از این سایت پیشنهاد نمی شود. آدرس سایت : www.tether.to

کیف پول Tether Free Wallet

کیف پول موبایل Tether Free Wallet در حال حاضر فقط برای کاربران اندروید قابل استفاده است. با مراجعه به سایت رسمی می توانید این کیف پول را روی موبایل اندرویدی خود دریافت کنید. آدرس سایت : Tether Free Wallet

244824