مدیر کل بهزیستی استان قزوین خبر داد؛

شناسایی، جذب و حمایت ازکودکان کار / ارایه خدمات مددکاری به خانواده ها

وارثی از شناسایی، جذب و حمایت کودکان کار و خانواده های آن ها به صورت ارایه خدمات مددکاری و تخصیص منابع مالی و شیوه های دیگر حمایتی به جهت کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد.
تصویر شناسایی، جذب و حمایت ازکودکان کار / ارایه خدمات مددکاری به خانواده ها

به گزارش سایت خبری پرسون ازقزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد؛ سیصد و نود و دو کودک کار در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری شناسایی شدند و صد و هشتاد و سه نفر ایشان در مراکز جذب شده اند.

علیرضا وارثی بیان کرد؛ تاکنون پنج هزار و پانصد و چهل و چهار خدمت مددکاری به کودکان کار و خانواده ایشان به قصد کاهش آسیب‌ های اجتماعی ارایه شده است.

وارثی ادامه داد؛ برای توانمندسازی خانواده، به جهت تامین سرمایه اولیه اشتغال مبلغ سیصد و هشتاد و سه میلیون ریال به سیزده والدین تخصیص داده شده است.

وی توضیح داد: همین جهت کمک هزینه و بازسازی مسکن، مبالغی به چهار خانواده و کودکان کار و به پنج خانواده کودکان کار مبلغ بیش از پنجاه و نه میلیون ریال به منظور تهیه اقلام ضروری منزل پرداخت شده است.

علیرضا وارثی گفت: در جهت حرفه آموزی، کاریابی برای مددجو و خانواده تلاش هایی انجام داده اند. در ۱۰ ماه ابتدایی امسال، طی تحقیق و استعدادیابی از کودکان و خانواده آن ها، بیست و شش کودک و ۱۶ خانواده (پدر یا مادر) برای آموزش دوره‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال به اداره کار معرفی گردیده اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: شناسایی و جذب خیرین و نظارت بر خانواده کودکان خیابانی و انجام مداخلات تخصصی در موارد لازم، خدمات دیگری از جنس مددکاری هستند که انجام شده است.

گفت و گو از حسین رستمی

244742