همزمان با میلاد حضرت علی(ع) در یزد؛

برگزاری جشن ازدواج 55 زوج جوان بهابادی

به میمنت میلاد با سعادت مولود کعبه حضرت علی (ع) وروز پدر آئین ازدواج 55 زوج جوان بهابادی با عنوان جشن ازدواج علوی  با حضور فرماندار ، امام جمعه موقت و جمعی از مسئولان محلی  درسالن ناحیه مقاومت بسیج بهاباد  برگزارشد
تصویر برگزاری جشن ازدواج 55 زوج جوان بهابادی

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، به میمنت میلاد با سعادت مولود کعبه حضرت علی (ع) وروز پدر آئین ازدواج 55 زوج جوان بهابادی با عنوان جشن ازدواج علوی با حضور فرماندار ، امام جمعه موقت و جمعی از مسئولان محلی درسالن ناحیه مقاومت بسیج بهاباد برگزارشد

این مراسم در فضایی معنوی و همراه با برنا مه‌های متنوع با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی با همکاری سپاه ناحیه بهاباد وکمیته امداد و بهزیستی و بنیاد علوی و برخی خیران و نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

سرهنگ سعید دهقان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد درحاشیه برگزاری جشن ازدواج 55 زوج جوان بهابادی با رویکرد ازدواج آسان وسبک زندگی اظهار داشت : ازدواج آسان زمینه ساز ایجاد کانون گرم خانواده و دوری جوانان از معضلات اجتماعی می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با بیان اینکه یکی از مهم ترین سنت‌های دین مبین اسلام ازدواج و تشکیل خانواده است و این سنت حسنه همواره مورد تاکید پیامبر اکرم (ص) بوده است افزود : ازدواج، موجب مسوولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران می شود و نقش اساسی در سالم‌سازی فرد و اجتماع دارد.

دهقان با تأکید بر اینکه جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان باید تلاش بیشتری صورت گیرد و همه چه مسئولین و چه خانواده ها، باید در راستای برطرف نمودن موانع ازدواج جوانان اقدام نمایند گفت: بسته های فرهنگی به مبلغ سی میلیون ریال توسط ناحیه مقاومت بسیج با مساعدت فرمانداری و مجمع خیرین شهرستان و مبلغ 100 تا 200 میلیون ریال کارت هدیه از طرف بنیاد علوی جهت خرید جهیزیه به زوجین در این مراسم اهدا می گردد.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا در بهاباد مبلغ 100 میلیون ریال وام قرض الحسنه به نه نفر با اولویت خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران به زوج های حاضر در این مراسم اعطا می گردد، افزود: با مساعدت فرمانداری مبلغ 20 میلیون ریال وام قرض الحسنه به بقیه زوجها پرداخت می گردد.

دهقان تصریح کرد: زوجین شرکت کننده در این جشن که مددجوی کمیته امداد و بهزیستی باشند تا پایان سال جاری از پرداخت 100 درصد عوارض شهرداری معاف بوده و بقیه زوج ها مشمول 20 درصد تخفیف باشند و دیگر نهادهای خدمات رسان نیز در چهار چوب ضوابط قانونی تخفیفات ویژه را تا پایان سال 1399 به زوجین ارائه می دهند.

دهقان تاکید کرد : مراسم جشن ازدواج علوی درراستای برگزاری کنگره 4 هزار شهید استان یزد وازدواج وسبک زندگی اسلامی برگزارشده است .

فرمانداربهاباد هم دراین مراسم با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) وروزپدر وبا اشاره به اینکه ین‌که «ازدواج و سبک زندگی دو مقوله مرتبط و تفکیک ‎ناپذیر هستند» گفت: ازدواج اسلامی مقدمه‌ای برای تحقق سبک زندگی ایرانی - اسلامی است.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی افزود: مردم برای کمک به انتخاب همسر برای فرزندان خود دقت کامل داشته باشند و الگوهای ایرانی واسلامی را مورد توجه و اولویت قرار دهند تا زندگی جوانان دچار فروپاشی نشود.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها در کنار خیرین می‌توانند کمک بزرگی در امر تشکیل زندگی با ازدواج آسان کنند و این فرهنگ‌سازی نقش موثری در کاهش سن ازدواج و کاهش تعداد جوانان مجرد دارد.

درپایان به هریک از نو عروسان کارتهای هدیه ای به مبلغ 100 تا 200 میلیون ریال از طرف بنیاد علوی جهت خرید جهیزیه در این مراسم اهدا گردید.

انتهای پیام /

اخوان_یزد

244708