معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

وام قرض الحسنه به بیماران صعب العلاج و خاص پرداخت می شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وزارت بهداشت ۴۶ میلیارد ریال اعتبار به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بیماران خاص، سرطانی و نابارور واجد شرایط در استان اختصاص داده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، صدیق جدیدالاسلامی؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز با اشاره به اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بیماران خاص، صعب العلاج سرطانی و زوج های نابارور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای درمانی و دارویی بیماران مذکور، ضرورت حمایت و کمک به آنها، وزارت بهداشت منابعی به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بیماران بی بضاعت و واجد شرایط اختصاص داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به استناد جزء 2 بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، دستورالعمل اجرایی تسهیلات قرض الحسنه با باز پرداخت 60 ماه به بیماران صعب العلاج، سرطانی و زوج های نابارور را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ نموده است.

جدیدالاسلامی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل فوق بیماران گروه هدف شامل سه دسته بیماری است، افزود: بیماران صعب العلاج شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیز خونی، ام اس، ای بی یا بال پروانه ایی، متابولیک، سیستیک فیبروزیس، SMA، اتیسم، پیوند اعضاء بیماران پیوند شده و رد پیوند شده در سال ۹۹، پیوند مغز استخوان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیماران سرطانی مشمول اعطای تسهیلات فوق را شامل بیماران تحت درمان سرطان برشمرد و گفت: زوج های نابارور شامل همه زوج های نابارور تحت درمان نازایی می‌شوند.

این مقام درمانی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع تخصیصی و تعداد بالای واجدین شرایط، دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عنوان دانشگاه پیشتاز در کشور برای اعطای تسهیلات مذکور در کوتاهترین زمان ممکن با کمترین بار مراجعه اقدامات مهمی انجام داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تشکیل جلسات تخصصی در حضور رئیس دانشگاه، مدیران و کارشناسان مرتبط با حضور رؤسای بانک ملت استان و مدیر عامل انجمن های حمایت از بیماران که در این جلسات فرآیندهای تسهیل گری و شرایط اعطای تسهیلات مشخص و ابلاغ شده را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای این امر بیان کرد.

وی اظهار داشت: از مجموع ۴۶ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده به استان، برای هر گروه از بیماری با توجه به تعداد و ماهیت هر بیمار صندوقی تعریف و مبلغ اعتبار آنان مشخص و ابلاغ شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: انجمن حمایت از بیماران پس از تشکیل جلسه با اعضای هیأت امنای خود، استحقاق سنجی و اولویت بندی افراد مشمول دریافت تسهیلات را تعیین و افراد متقاضی و واجد شرایط را به دانشگاه معرفی نموده‌اند.

جدیدالاسلامی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی پس از صحت سنجی مشخصات افراد معرفی شده، برای هر فرد معرفی نامه دو برگی را صادر و تحویل نماینده بانک ملت داده است افزود: بانک ملت بر اساس شهر محل سکونت و نوع بیماری شعب منتخب خود را تعیین، و به دانشگاه اعلام نمود که دانشگاه شعب هر گروه بیماری را با مشارکت فعال انجمن ها به نحو مطلوب به بیماران اطلاع رسانی کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با بیان اینکه اقدامات فوق الذکر منجر به اعطای تسهیلات به 365 بیمار واجد شرایط در استان شده است افزود: ۱۱۰ نفر بیمار مبتلا به ام اس، ۴۲ بیمار مبتلا به تالاسمی و ۴۶ بیمار مبتلا به بیماری کلیوی مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه، به بانک مذکور معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۸ بیمار هموفیلی و ۳۱ بیمار معرفی شده مبتلا به اتسیم مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه هستند، اضافه کرد: ۶۷ بیمار تحت درمان سرطان و ۳۱ زوج نابارور تحت درمان نازایی مشمول دریافت تسهیلات مذکور به بانک عامل معرفی شده اند.

دکتر جدید الاسلامی در ادامه با بیان اینکه پس از استحقاق سنجی، بیماران نیازمند به تدریج و بر اساس ضوابط پیش بینی شده برای دریافت وام به بانک معرفی شده‌اند، گفت:این اقدامات فوق الذکر منجر به پایدار شدن بودجه تسهیلات در سال آینده شده و سایر بیماران متقاضی در مرحله بعدی پوشش داده خواهند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت‌های خداپسندانه انجمن حمایت از بیماران و تعامل آنان نسبت به معرفی افراد واجد شرایط جهت اخذ تسهیلات فوق، از همیاری و تلاش بانک ملت در راستای توانمندی سازی و خوداتکایی بیماران آسیب پذیر با اعطای تسهیلات قرض الحسنه قدردانی کرد.

شفیعی ـ استان کردستان

230049

مطالب مرتبط