طرح احیا و مرمت کاخ قشلاقی سردار امجد تالش تدوین شد

عملیات تدوین طرح مطالعاتی احیا و مرمت کاخ قشلاقی سردار امجد تالش و تبدیل آن به موزه تخصصی آغاز شد.
تصویر طرح احیا و مرمت کاخ قشلاقی سردار امجد تالش تدوین شد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین این اداره کل و سپاه قدس استان در راستای تبدیل کاخ سردار امجد تالش به موزه تخصصی باستان‌شناسی و با تأمین اعتبارات لازم توسط این اداره‌کل پس از شرح عملیات توسط کارشناسان فنی معاونت میراث فرهنگی، این طرح در سامانه الکترونیکی دولت بارگذاری و مشاور طرح مشخص شد.

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فرایند تدوین و مطالعات طرح از حدود ۲ هفته قبل آغاز و با توجه به زمان‌بندی ۴۵ روزه ارائه شده توسط مشاور تا پایان امسال فاز مطالعاتی طرح توسط مشاور به اتمام رسیده و نتایج طرح به معاونت میراث‌ فرهنگی گیلان ارائه می‌شود تا در صورت تأیید طرح، عملیات فاز اجرایی آن در سال ۱۴۰۰ آغاز شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و ساماندهی این بنا از سوی این اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تخصیص یافته که پس از اتمام مطالعات نسبت به آغاز فاز اجرایی و مرمت بنا اقدام می‌شود.

با أخذ مجوزات لازم، اتمام مراحل مرمتی و جمع‌آوری اشیاء مناطق مختلف گیلان، موزه باستان شناسی غرب گیلان در شهر تالش به بهره‌برداری خواهد رسید.

کاخ سردار امجد تالش از جمله بنا‌های شاخص استان گیلان است که در داخل پارک مرکزی شهر تالش واقع شده و در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

244660