نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

موفقیت چشمگیر ایران در رقابت جهانی مبارزه با کرونا

در این رقابت بسیار گسترده و عمیق برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ که جامعه جهانی را تهدید کرده است، ایران توانسته هم به لحاظ جانی هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اقتصادی در این رقابت علمی برای دستیابی به واکسن و ایمن سازی مردم در مقابل این بیماری که هنوز درمان قاطعی برای آن شناخته نشده است، موفق عمل کند.
تصویر موفقیت چشمگیر ایران در رقابت جهانی مبارزه با کرونا

سید محمد پاک مهر نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص واکسن کرونا اظهار داشت: دولت آمریکا مدعی است که به لحاظ امکانات و پیشرفت‌ در حوزه علوم پزشکی سرآمد دنیاست. در بحث تولید واکسن نیز مدعی است که واکسن پیشرفته فایزر را تولید کرده و میزان مصون سازی و ایمنی بدن افراد را در مقابل کووید ۱۹ به ۹۵ درصد رسانده است اما در عمل در حوزه ایمن سازی چه در قاره اروپا در کشورهایی نظیر ایتالیا و انگلیس و چه در قاره آمریکا توفیق چندانی نداشته است.

پاک مهر افزود: آمار بالا و وحشتناک میزان سرایت و مرگ و میر در این کشورهای پیشرفته با بحث پیشگیری، امکانات و تجهیزات، تولید واکسن و تزریق آن به مردم این کشورها همخوانی ندارد، این چه نوع ایمنی است که نتوانسته بدن افراد را در مقابل ابتلا مقاوم کند.

واکسن تولید داخل، واکسن کوواکس ایران در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه به بازار عرضه خواهد شد واکسنی که نسبت به واکسن‌های مشابه خارجی مؤثرتر خواهد بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به لطف پروردگار کشور ما در این رقابت بسیار گسترده و عمیق برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ که جامعه جهانی را تهدید کرده است، توانسته هم به لحاظ جانی هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اقتصادی در این رقابت علمی برای دستیابی به واکسن و ایمن سازی مردم در مقابل این بیماری که هنوز درمان قاطعی برای آن شناخته نشده است، موفق عمل کند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر ۷ شرکت داخلی در ۴ پلت فرم برای تولید واکسن رقابت می‌کنند که موفقیت‌های چشمگیری رقم خورده است و به زودی به مرحله تولید انبوه واکسن می‌رسیم.

سید محمد پاک مهر در پایان گفت: دشمن نمیخواهد این پیشرفت چشمگیر را در کشوری مثل ایران اسلامی بپذیرد و قبول کند که ایران به این جایگاه علمی رسیده است اما با افتخار اعلام می‌کنم که واکسن تولید داخل، واکسن کوواکس ایران در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه به بازار عرضه خواهد شد واکسنی که نسبت به واکسن‌های مشابه خارجی مؤثرتر خواهد بود.

234592