کشف قریب یک تن مواد پیش‌ساز محترقه و ۴۶ هزار عدد ترقه در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان عنوان کرد: پلیس زنجان موفق به کشف و ضبط ۹۵۵ کیلوگرم پیش ساز محترقه دست ساز و ۴۶ هزار و ۶۷۷ عدد انواع مواد محترقه شد.
تصویر کشف قریب یک تن مواد پیش‌ساز محترقه و ۴۶ هزار عدد ترقه در زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ ایرج خانی پور، افزود: پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان پس از اطلاع از فعالیت پنج نفر در امر تهیه و توزیع مواد محترقه و مواد پیش ساز مواد محترقه دست ساز در سطح شهرستان زنجان، موضوع را به منظور پی گیری، به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.

وی اظهار داشت: ماموران در تحقیقات و بررسی پلیسی به این نتیجه رسیدند که متهمان قصد دارند مواد پیش ساز محترقه تهیه شده را با بسته بندی کوچک و کم وزن در سطح شهرستان زنجان توزیع کنند.

خانی پور تصریح کرد: ماموران پلیس طی پنج عملیات جداگانه و با هماهنگی مقام قضایی و بارعایت موازین شرعی و قانونی و حفظ حقوق شهروندی به محل اختفای متهمان در سطح شهرستان زنجان اعزام و محل را به دقت مورد بازرسی قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند از محل اختفای یکی از متهمان ۳۲۵ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنج را همراه یک دستگاه ترازوی دیجیتال، نایلکسهای مخصوص ساخت نارنجک دست ساز و ۲۳ هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز را به دست آورند.

خانی پور افزود: همچنین پلیس در یکی از عملیات ها ۶۳۰ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنج همچنین ۲۳ هزارو ۱۷۷ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز را کشف و ضبط کرد که در این رابطه نیز چهار متهم دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: پنج متهم دستگیرشده پس از تشکیل و تکمیل پرونده به همراه اقلام کشف و ضبط شده از سوی پلیس زنجان، به مرجع قضایی معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

سرهنگ خانی پور بر آمادگی کامل پلیس در روزهای پایانی و چهارشنبه آخر سال تاکید کرد و افزود: پلیس با کسانی که بخواهند با تهیه و توزیع مواد محترقه و خطرناک، جان مردم را مورد تهدید قرار داده و به خطر بیندازند به شدت و برابر با قانون برخورد خواهد کرد.

وی از شهروندان خواست با توجه به نزدیکی سال نو و چهارشنبه آخر سال در صورت مشاهده خرید و فروش مواد محترقه توسط افراد سودجو و فرصت طلب، با ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را به منظور اقدامات قانونی اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

234415