دبیر شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی شهرستان نهاوند خبر داد؛

برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی و قرآنی

دبیر شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی شهرستان نهاوند از برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی و قرآنی در شهرستان نهاوند خبر داد.
تصویر برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی و قرآنی

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، امیر بحیرایی دبیر شورای هماهنگی فعالیتهای قرآنی نهاوند از برگزاری بیش از150 برنامه فرهنگی و قرآنی در سال جاری در شهرستان نهاوند توسط این اداره خبر داد.


وی افزود : با توجه به سیاستهای این اداره در راستای گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن کریم و تلاش برای توسعه فرهنگ قرآنی که تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات امروز است و با هدف هدایت فرآیندهای آموزشی، پژوهشی و... به سمت کاربردی کردن تعالیم فردی و اجتماعی قرآن کریم ، این اداره اقدام به اجرای بیش از 150 برنامه فرهنگی و قرآنی در شهرستان کرده است .


بحیرایی ادامه داد : با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا ، استفاده از ظرفیت فضای مجازی که امروزه مهمترین و اصلی ترین ابزار انتقال و فعالیت است در دستور کار قرار گرفت که نتایج بسیار خوبی از آن حاصل شد .


دبیر شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه برگزاری کشوری محفل انس با قرآن به صورت مجازی با حضور بیش از 20 قاری ممتاز کشور و بین المللی با همکاری شبکه بین المللی خبر قرآنی و پخش به صورت آنلاین در سراسر کشور انجام شده است خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره سراسری طنین وحدت قرآن و عترت ، جشنواره مجازی صافات و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره ، برگزاری طرح ختم سراسری قرآن کریم به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهید فخری زاده که 30 استان و هر استان ختم یک جزء در آن شرکت داشتند نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری بیش از 50 محفل انس با قرآن به صورت مجازی و حضوری ، برگزاری بیش از 12 کرسی تلاوت قرآن کریم به صورت مجازی در شهرستان ، برگزاری بیش از 20 برنامه ختم قرآن کریم به صورت مجازی ، برگزاری بیش از 200 کلاس تجوید ، روخوانی و قرائت قرآن کریم ، برگزاری مسابقه عکس و خاطره با موضوع شهدا و ... نیز صورت گرفت.


بحیرایی افزود : از دیگر برنامه ها و اقدامات انجام گرفته این اداره در حوزه ترویج فرهنگ دینی و قرآنی می توان به برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی و خوشنویسی با موضوع نماز در شهرستان نهاوند ، برگزاری نمایشگاه اختصاصی خوشنویسی با موضوع نماز ، برگزاری جشنواره سراسری شعر و دلنوشته به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ، برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان با همکاری سایر متولیان و ... اشاره کرد .


دبیر شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی خاطر نشان کرد : هماهنگ کردن دستگاهها ، نهادها و بخشهای مؤثر در این حوزه ، هم افزایی و فراهم کردن زمینه های منا سب جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی فعالیتهای قرآنی و توسعه فرهنگ قرآنی از برنامه های این اداره در این زمینه می باشد که نیازمند با حمایت و مشارکت مسئولین و مدیران سایر دستگاههای متولی درشهرستان است.

234388