فعالیت ۶۸ درصد واحدهای صنعتی شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت نزدیک به ۶۸ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، سید هاشم موسوی قوام آباد افزود: ۳۳۳واحد صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۲۱۶ واحد معادل نزدیک به ۶۸درصد فعال و ۱۲۲ واحد صنعتی غیرفعال هستند.

وی اظهارکرد: ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تمام امکانات زیرساختی در این شهرک‌ها و نواحی فراهم است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این استان را دارند بصورت نقد و اقساط زمین در شهرک‌های صنعتی به آنها واگذار می شود.

موسوی قوام آباد تصریح کرد: واگذاری زمین در شهرک‌های تقاضا محور شرایط خود را دارد و شهرک‌های محروم تر با شرایط ویژه و با مبلغ کمتر واگذار می شوند.

وی ادامه داد: ۱۲۴واحد صنعتی در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج در ۱۰۷ هکتار زمین مسقر است که از این تعداد ۹۴ واحد فعال و ۳۱ واحد راکد و تعطیل هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۵۴۰ هکتار مساحت زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان است که در سطح شهرک‌های استان واحد صنعتی وجود ندارد که بعلت مشکل زیرساختی تعطیل باشند.

موسوی قوام آباد تاکید کرد: بیشترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد نقدینگی، بازار، وضعیت مدیریتی و شراکت است.

وی بیان کرد: از مجموع بیش از ۳۳۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی که به آنها زمین واگذار شده ۱۹۰ واحد که هنوز فعالیت انجام نداده اند، در حال داروی هستند که باید تکلیف این واحدها مشخص شود.

منبع: ایسنا

230971

مطالب مرتبط