شاگردان یحیی در نیم فصل نخست چه آمار و ارقامی را ثبت کردند؟

رکوردهای سرخ در نیم فصل

لیگ به نیمه راه رسید و پرسپولیس با همه فراز و نشیب‏ها عنوان قهرمانی نیم فصل را به دست آورد.

تصویر رکوردهای سرخ در نیم فصل

به گزارش سایت خبری پرسون، قهرمانی نیم فصل برای شاگردان یحیی گلمحمدی هنگامی شیرینتر شد که آنها مقابل تیم تحت هدایت امیر قلعهنویی یعنی گل‏گهر سیرجان جشنواره گل به راه انداختند و پنج گل به کار خود در نیم فصل پایان دادند.

در ادامه عملکرد پرسپولیس را از لحاظ آماری و عددی مورد بررسی قرار میدهیم.

*در نیم فصل نخست 15 تیم در مجموع با یکدیگر 77 برد به دست آورند که سهم پرسپولیس هشت برد بود؛ به عبارت دقیق تر 10.39 درصد. پرسپولیس و سپاهان دو تیمی بودند که در نیم فصل نخست بیشتر از هر تیم دیگری برد به دست آوردند و هر دو هشت برد ثبت کردند. کمترین برد هم مربوط به تیمهای چهاردهم و شانزدهم جدول است؛ یعنی ذوب‌آهن و ماشینسازی تبریز که هر کدام فقط موفق به کسب یک برد شدند.

*در نیم فصل نخست رقابتها 86 نتیجه مساوی رقم خورد. قهرمان نیم فصل یعنی پرسپولیس در این مدت 6.98 درصد از کل مساویها را به خود اختصاص داد. این تیم شش بار مساوی کرد. بیشترین تعداد تساوی در نیم فصل متعلق به تیم چهارم جدول یعنی فولاد بود. این تیم هشت بار نتیجه مساوی را به دست آورد.

*77 باخت هم رقم خورد. از این تعداد سهم پرسپولیس فقط یک باخت بود یعنی 1.33درصد از کل باخت‏ها. تیم پانزدهم جدول یعنی نساجی مازندران بیشترین تعداد باخت را به خود اختصاص داد. این تیم مازندرانی 10 بار باخت. رکورد بعدی بدترین باخت متعلق به تیم شهرخودرو است که هفت بار تن به شکست داد.

*242 گل میان تیم‏های لیگ برتری رد و بدل شد که سهم تیم فوتبال پرسپولیس 21 گل بود. در واقع شاگردان یحیی گل‏محمدی 8.68 درصد از کل تعداد گل‏های لیگ را وارد دروازه حریفان کردند. بهترین خط حمله لیگ برتر در پایان نیم فصل نخست با 25 گل زده اختصاص به زردپوشان اصفهانی یعنی سپاهان دارد. تیمهای سایپا و ماشینسازی تبریز ضعیفترین خط حمله لیگ را دارند. سهم هر تیم در نیم فصل نخست از گلهایی که به ثمر رسید فقط 10 گل بود.

*وقتی تعداد گل‏های به ثمر رسیده لیگ 242 گل باشد مسلما تعداد گل‏های خورده هم به همان میزان است. البته با این تفاوت که سرخ‏ها فقط 8 گل دریافت کردند یعنی سهم 3.31 درصدی از کل گل‏های دریافتی لیگ. این تیم بهترین خط دفاع را داشت و در مقابل تیم ذوب‏آهن ضعیف‏ترین دفاع را با 23 گل خورده به نام خود کرد.

*برترین تفاضل گل متعلق به پرسپولیس است؛ یعنی 13. بهترین تفاضل گلهای بعدی مربوط به تیم های دوم و سوم جدول یعنی سپاهان و استقلال می شود که هر دو تفاضل گل هفت را ثبت کرده اند. بدترین تفاضل گل هم مربوط به قعرنشین لیگ یعنی ماشینسازی میشود که عدد منهای 12 را ثبت کرده است.

*9.46 درصد از کل امتیازات لیگ را پرسپولیس به دست آورده است. در کل نیم فصل تیمها در مجموع 317 امتیاز به دست آوردند که سهم تیم فوتبال پرسپولیس 30 امتیاز معادل 9.46 درصد بود.

پرسپولیس در حالی که نیم فصل نخست را با 30 امتیاز به پایان برد که فصل گذشته با 67 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد. با این اوصاف این تیم اگر شرایط مشابه فصل گذشته را پشت سر بگذارد برای قهرمانی 37 امتیاز دیگر می‌خواهد.

234387