فرماندار شهرستان کامیاران هشدار داد:

بازگشت دوباره محدودیت‌های کرونایی در کامیاران/2230 بیمار کرونایی در شهرستان

فرماندار کامیاران با انتقاد از کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان احتمال بازگشت محدودیت های کرونایی خبر داد.

تصویر بازگشت دوباره محدودیت‌های کرونایی در کامیاران/2230 بیمار کرونایی در شهرستان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، مسعود الماسی؛ فرماندار کامیاران امروز در ستاد مقابله با کرونای این شهرستان اظهار داشت: همانظور که قبلا نیز اعلام شده است با توجه به تداوم بیماری کرونا در حال حاضر مهمترین راه مقابله وپیشگیری از این بیماری تغییر سبک زندگی، رعایت پروتکل های بهداشتی واستفاده از ماسک است.

فرماندار شهرستان کامیاران افزود: همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی در چند ماه گدشته باعث شد وضعیت شهرستان از قرمز به آبی تغییر یابد.

الماسی تصریح کرد: اخیرا با حذف بعضی از محدودیت ها و ارائه مجوز بعضی از فعالیت ها به شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد کمرنگ شدن و بی توجهی به پروتکل ها بود ایم که بازگشت به وضعیت زرد از نشانه های آن است و در صورت تداوم این وضعیت احتمال بازگشت محدودیت ها وجود دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در صدد هستیم با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی و نصب بلندگو در سطح شهر هشدارهای لازم را به شهروندان اعلام تا با توجه به شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا که تهدید آن متوجه تمام سنین به ویژه جوانان و کودکان است ضمن حفظ شرایط موجود از تغییر وضعیت جلوگیری کنیم و در این راستا همانند گذشته نیازمند همکاری همشهریان گرامی هستیم.

فرماندار کامیاران در پایان سخنان خود: فعالیت تیم های بازرسی و نظارت در طول سه نوبت صبح، عصر و شب کماکان ادامه داشته و بازرسی لازم در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی از سطح ادارات و اصناف و بازار به عمل آمده که از این به بعد این نظارت ها تشدید خواهد شد تا در صورت وجود هرگونه تخلف برابر مقررات تصمیم لازم گرفته شود.

در ادامه، دکتر محمد کریمی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کامیاران در سخنانی گفت: بر اساس آزمایش های به عمل آمده تا کنون 2230 بیمار مبتلا به کرونا در کامیاران شناسایی شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کامیاران افزود: متاسفانه در همین مدت 109 نفر فوت کرده اند ودر حال حاضر نیز 9 نفر در بیمارستان سینا بستری هستند که دو نفر از آنان بد حال هستند.

دکتر کریمی در ادامه به خطرات نوع جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی و تفاوت آن با نوع چینی اشاره کرد وگفت: این نوع کرونا با سرعت بیشتری افراد را درگیر و متاسفانه باعث فوت کودکان و جوانان نیز شده است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کامیاران در پایان سخنان خود گفت: برای پیشگیری از بازگشت به وضعیت قرمز و شیوع کرونای انگلیسی در سطح شهرستان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار داده و حتی الامکان از حضور در مراسم های عمومی پرهیز نمایند.

شفیعی ـ استان کردستان

234212