معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین:

از اهالی حسین آباد تست مجدد کرونا تاپایان هفته گرفته می شود

منوچهر حبیبی معاون سیاسی وامنیتی استاندار  قزوین گفت: با توجه به اینکه نخستین قربانی کرونای انگلیسی اهل روستای حسین آباد آبیک بود، اهالی این روستا تا پایان هفته مجدد تست کرونا می‌دهند.
تصویر از اهالی حسین آباد تست مجدد کرونا تاپایان هفته گرفته می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: مهار کرونا به رفتار ما بستگی دارد، تا زمانی که به شایستگی از این ویروس منحوس میزبانی می‌کنیم،حالاحالا‌ها کووید-۱۹ میهمان ما خواهد بود.

منوچهر حبیبی معاون سیاسی وامنیتی استاندارعنوان کرد: با توجه به اینکه نخستین قربانی کرونای انگلیسی اهل روستای حسین آباد آبیک بود، اهالی این روستا تا پایان هفته مجدد تست کرونا می‌دهند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در قزوین گفت: دو هفته کنترل طلایی در پیش داریم، ادارات و مراکز دولتی باید شیوه نامه‌های بهداشتی را به جد رعایت کنند، مردم هم اگر به شیوه نامه‌های وضع شده بی‌اعتنا باشند و محدودیت‌های عبور و مرور را جدی نگیرند به اوضاعی به مراتب وحشتناک‌تر از اسفند سال گذشته بر‌می‌گردیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مورد ساعت فعالیت باید از دستورات ستاد استانی مقابله با کرونا پیروی کنند و مدیران این فروشگاه‌ها در تهران حق تعیین ساعت مجزا برای آن‌ها را ندارند.

حبیبی بیان کرد: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ساعت نهایی فعالیت همه فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی در استان قزوین ساعت ۲۱ است و هیچ فروشگاهی نمی‌تواند با استناد به دستورات مرجع مدیریتی خود اقدام به بازگذاشتن فروشگاه کند؛ چرا که مصوبه ستاد کرونا بر هر دستور داخلی و خارجی ارجحیت دارد.

معاون سیاسی وامنیتی استاندار قزوین گفت: با اشاره به بازرسی صورت‌گرفته کمیته نظارت و بازرسی ستاد استانی مقابله با کرونا در روز‌های پنجشنبه و جمعه گذشته گفت : در این بازرسی‌ها بیشتر کسبه‌ای که مغازه‌های خود را بعد از ساعت ۹ شب باز گذاشته بودند، نسبت به ساعت مجاز فعالیت ابراز بی‌اطلاعی کردند که در این صورت مدیران اتحادیه‌های صنفی متناظر مقصر هستند و باید تنبیه شوند.

معاون استاندار بیان داشت : با اشاره به فک پلمب شدن برخی فروشگاه‌ها و فک پلمب آن‌ها توسط صاحب واحد صنفی بدون اجازه دادستانی تاکید کرد: چنین فروشگاه‌هایی به خاطر اقدام خودسرانه در حوزه قانونی به دادسرای استان قزوین معرفی می‌شوند تا در خصوص قانون‌شکنی با آن‌ها برخورد جدی شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان با انتقاد از نبود هیچ‌گونه اهرم بازدارنده و یا اطلاع‌رسانی عمومی به صورت برند‌های سطح شهر و عوامل انتظامی برای اجرای قانون منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد گفت: فرمانداران به عنوان مسئولان ستاد‌های شهرستانی مقابله با کرونا باید در راستای کنترل و بازرسی اصناف، تردد در ساعات ممنوعه و استمرار بازرسی‌ها اقدام کنند.

معاون سیاسی وامنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: با توجه به گزارش‌های کمیته بازرسی ابهامی در خصوص فعالیت فست‌فودها، رستوران‌ها به صورت بیرون‌بر بعد از ساعت ۲۱ وجود دارد که در این باره اعلام می‌کنیم فعالیت هر گونه واحد صنفی بعد از ساعت ۹ شب متوقف شده و تعطیل است و ارائه خدمات مراکز یادشده به صورت غذای بیرون‌بر هم مجاز نیست.

حسین رستمی

234206