5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

صندوق معاملاتی بورس Purpose Bitcoin (BTC) در تاریخ 18 فوریه (30 بهمن) در بورس اوراق بهادار تورنتو آغاز به کار کرد و طی دو روز اول به سرعت حجم معاملات آن در حدود 400 میلیون دلار رسید که نشان دهنده تقاضای شدید بیت کوین و ترجیح سرمایه گذاران برای انتخاب مسیر صندوق های قابل معامله (ETF ) برای ایجاد پوزیشن های جدید است.
تصویر 5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

به گزارش سایت خبری پرسون، در طول هفته پرفراز و نشیب گذشته، ارزش بازار بیت کوین روز 19 فوریه (1 اسفند) به سطح 1 تریلیون دلار رسید و نقطه عطف مهمی را در تاریخ این ارز به ثبت رساند و آن را به ششمین دارایی در فهرست شرکت های برتر بازار در سراسر جهان تبدیل کرد.

مشارکت سرمایه گذاران سازمانی و ارزش بازار بیش از 1 تریلیون دلار می تواند نگرانی های مربوط به نقدینگی و دستکاری بازار مطرح شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده طی سال های گذشته را کاهش دهد.

کتی وود، مدیرعامل Ark Invest در مصاحبه اخیر خود با CNBC گفت که “احتمال ایجاد یک صندوق قابل معامله (ETF) افزایش یافته است.” وود در ادامه گفت، گری گنسلر، رئیس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، که در انستیتوی فناوری ماساچوست تدریس واحدهای درسی مرتبط با ارزهای دیجیتال را برعهده دارد، می تواند در برابر صنعت رمزنگاری دیدگاه بازتری داشته باشد، و این امر احتمال تصویب و پذیرش صندوق های قابل معامله بیت کوین را افزایش می دهد.

اگرچه شاخص های فاندامنتال بیت کوین همچنان در حال رشد هستند، اما به دلیل شیب دار شدن منحنی خزانه ایالات متحده، این ارز در کوتاه مدت می تواند نوساناتی را تجربه کند.

در ادامه قصد داریم نمودارهای مربوط به 5 ارز رمزپایه برتر بازار را با هدف بررسی احتمال از سرگیری روند صعودی آنها در کوتاه مدت، تجزیه و تحلیل کنیم.

BTC/USD

روز 19 فوریه (اول اسفند) قیمت بیت کوین بالای خط مقاومت کانال صعودی شکسته شد و گاوها موفق شدند شکست مقاومتی این ارز را به سرانجام برسانند. این نشان می دهد که تریدرها همچنان در سطوح بالای قیمت به خرید این ارز ادامه می دهند.

چارت1 بیتکوین 3 - 5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

روز 20 فوریه (2 اسفند)، جفت ارز BTC/USD یک الگوی کندل دوجی تشکیل داده بود، که نشان دهنده بلاتکلیفی میان گاوها و خرس ها در مورد حرکت بعدی است. این عدم اطمینان دیروز با روند صعودی ایجاد شده برطرف شده و گاوها اکنون سعی می کنند قیمت را به 60،974 دلار برسانند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (47450 دلار) شیبی صعودی دارد و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید واقع شده است که نشان دهنده برتری گاوها می باشد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت دوباره وارد این کانال شود، خرس ها سعی می کنند قیمت را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند. شکست قیمت زیر این کانال، تغییر احتمالی روند حرکتی بیت کوین را نشان می دهد و این جفت ارز ممکن است به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه تغییر مسیر دهد.

چارت2 بیتکوین 3 - 5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته این جفت ارز نشان دهنده باقی ماندن آن در یک روند صعودی قدرتمند است و گاوها در هنگام افت قیمت تا سطح 20-EMA شدیداً به خرید روی می آورند. در این میان خرس ها سعی خواهند کرد روند صعودی فعلی را در خط مقاومت کانال صعودی متوقف کنند.

در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز مجدداً ممکن است تا 20-EMA سقوط کند. بازگشت از این حمایت نشان می دهد که روند موجود همچنان قوی بوده و گاوها منتظر اصلاح عمیق تر قیمت برای خرید نیستند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای این کانال کشانده و در آن سطح حفظ کنند، احتمال دارد مومنتوم حرکت بیت کوین افزایش یابد.

برعکس، اگر خرس ها بتوانند قیمت را تا زیر 20-EMA بکشانند، تریدرها برای دریافت سود اقدام می کنند. اگر جفت ارز BTC/USD زیر این کانال قرار بگیرد، احتمال ضعیف شدن این روند وجود دارد.

AAVE/USD

طی چند روز گذشته توکن آوه (AAVE) در بازه قیمتی بین 392.50 تا 545 دلار در حال تحکیم بوده است. تحکیم قیمت پس از یک روند صعودی قوی سیگنال مثبتی است، زیرا نشان می دهد که تریدرها با پیش بینی لمس سطوح قیمت بالاتر، عجله ای برای خروج ندارند.

چارت1 آوی - 5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (427 دلار) مسطح و RSI کمی بالاتر از سطح 56 است. این امر نشان می دهد حرکات قیمت در بازه ای محدود ممکن است برای چند روز دیگر ادامه داشته باشد.

اگر خریداران (گاوها) بتوانند قیمت را به بالای 480 دلار برسانند، جفت ارز AAVE/USD می تواند تا تراز 545 دلار افزایش یابد. شکست و بسته شدن قیمت نزدیک به منطقه مقاومت 545 تا 581.667 دلار می تواند آغازگر مرحله بعدی روند صعودی این ارز باشد که احتمالاً تا سطوح 697.50 دلار و سپس 814.397 دلار ادامه می یابد.

از طرف دیگر، اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر تراز 392.50 دلار کشانده و در همین سطح نگه دارند، نشان دهنده بیشتر بودن عرضه نسبت به تقاضا خواهد بود. این اتفاق می تواند اصلاح عمیق تر قیمت تا حدود میانگین متحرک ساده 50 روزه (297 دلار) را آغاز نماید.

چارت2 آوه - 5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز AAVE/USD نشان می دهد که قیمت آن بین 500 تا 392.50 دلار در نوسان بوده است. اگر خرس ها قیمت را به زیر حمایت 392.50 دلاری بکشانند، این جفت ارز می تواند تا 300 دلار و سپس تا سطح اصلاحی 61.8٪ فیبوناچی در تراز 267.094 دلار سقوط کند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از سطح میانگین متحرک ساده 50 حفظ کنند، رسیدن به تراز 500 دلار برای این ارز امکان پذیر خواهد بود. شکست قیمت بالاتر از این مقاومت، چشم انداز حرکتی صعودی به سمت 545 دلار و سپس 581.667 دلار را افزایش می دهد.

ATOM/USD

در حال حاضر ارز رمزپایه کاسموس (ATOM) در یک روند صعودی قوی، در حال اصلاح است. در حالی که پولبک مشاهده شده یک دوره پنج روزه بوده است، خرس ها هنوز نتوانسته اند قیمت را تا سطح اصلاحی 38.2٪ فیبوناچی در تراز 19.007 دلار کاهش دهند. این نشان دهنده تعداد اندک فروشندگان در سطوح پایین قیمت است.

چارت1 کاسموس - 5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اصلاح جزئی قیمت معمولاً نشانه قدرت بوده و احتمال لمس مجدد مقاومت بالاسری در تراز 26.55 دلار را افزایش می دهد. میانگین متحرک صعودی و قرار گرفتن RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها همچنان برتری دارند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای 26.55 دلار برسانند، ممکن است مرحله بعدی این روند صعودی آغاز شود. در چنین حالتی، جفت ارز ATOM/USD می تواند تا 32.173 دلار افزایش یابد. اگر گاوها بتوانند از این سطح عبور کنند، احتمالاً حرکت صعودی این ارز تا رسیدن به سطح 40 دلار ادامه میابد.

برعکس، در صورت ادامه سقوط این جفت ارز، ریزش تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (18.19 دلار) امکان پذیر خواهد بود. یک جهش شدید از این حمایت می تواند روند صعودی را همچنان پابرجا نگه دارد، اما شکست زیر این سطح، اصلاح عمیق تر تا سطح اصلاحی 61.8٪ فیبوناچی در تراز 14.347 دلار را به همراه خواهد داشت.

چارت2 کاسموس - 5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در حال حاضر، نمودار 4 ساعته این جفت ارز در یک کانال نزولی در حال اصلاح است. میانگین های متحرک در آستانه یک صلیب نزولی و RSI در قلمرو منفی قرار دارد که نشان دهنده برتری جزئی برای خرس ها می باشد.

با این حال، اگر قیمت از خط حمایت کانال نزولی افزایش یابد، نشانگر انباشت در سطوح پایین تر است. در صورت شکست قیمت بالاتر از میانگین های متحرک، حرکت به سمت خط مقاومت کانال امکان پذیر می باشد.

شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این کانال می تواند منجر به لمس دوباره سطح 26.55 دلار شود. از طرف دیگر، شکست زیر این کانال ممکن است احساسات حاکم بر بازار را تضعیف کند. پس از آن، این جفت ارز می تواند تا سطح اصلاحی 50٪ فیبوناچی در سطح 16.677 دلار کاهش یابد.

NEO/USD

در تاریخ 19 فوریه (1 اسفند)، قیمت رمزارز NEO بالاتر از مقاومت 47.444 دلار شکسته و در همین سطح بسته شد. خرس ها تلاش کردند روز بعد گاوها را به دام بیندازند زیرا قیمت را به زیر 47.444 دلار رساندند.

چارت1 نئو - 5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

با این حال، گاوها برنامه های دیگری نیز داشتند. آنها هنگام ریزش قیمت، به شکل تهاجمی برای خرید اقدام کردند و امروز قیمت را به بالای مقاومت روانی 50 دلار رساندند. این اقدام ممکن است آغاز مرحله بعدی روند صعودی باشد که می تواند تا 60.373 دلار و سپس 64.95 دلار ادامه یابد.

میانگین های متحرک صعودی و قرارگیری RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اما اگر گاوها نتوانند قیمت بالای 50 دلار را حفظ کنند، نشان خواهد داد که تریدرها در سطوح بالاتر برای دریافت سود اقدام می کنند. شکست زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (37.80 دلار) نشانگر یک تغییر احتمالی در روند حرکت این ارز است.

چارت2 نئو - 5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته، شکل گیری یک مثلث صعودی را نشان می دهد که هدف آن 58.588 دلار است. به طور کلی، قیمت رو به کاهش گذاشته و سطح شکست مقاومتی اخیر را بار دیگر لمس می کند، اما گاهی اوقات، هنگامی که روند موجود از قدر کافی برخوردار باشد، قیمت فقط قبل از شروع مجدد حرکت صعودی، تحکیم می گردد.

در حال حاضر گاوها از حمایت 50 دلاری دفاع می کنند. اگر قیمت از سطح فعلی خود افزایش یابد و بالاتر از سطح 54.191 دلار شکسته شود، احتمالاً روند صعودی از سر گرفته می شود.

اگر این جفت از سطح فعلی پایین تر آمده و زیر مثلث شکسته شود، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست خواهد داد. چنین حرکتی ممکن است منجر به سقوط تا تراز 36.30 دلار شود.

VET/USD

پس از افزایش شدید قیمت ویچین (VET) از 0.026714 دلار به 0.060774 دلار، این ارز تا حد زیادی توانسته است حمایت 38.2 درصدی در 0.047763 دلار را حفظ کند که نشان دهنده انباشت دارایی در سطوح پایین است. میانگین های متحرک صعودی و قرار گرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است.

چارت1 ویچین - 5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را تا بالای مقاومت بالاسری در تراز 0.060774 دلار افزایش دهند، جفت ارز VET/USD می تواند مرحله بعدی حرکت صعودی خود را آغاز کند. سطح هدف در روند صعودی پیش رو، تراز 0.085172 دلار و 0.10 دلار است.

برخلاف این فرض، اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالای مقاومت بالاسری برسانند، جفت ارز VET/USD ممکن است برای چند روز دیگر در بازه ای بین 0.060774 تا 0.0424 دلار تحکیم شود. در صورتی که خرس ها بتوانند قیمت این ارز را به زیر 0.0424 دلار کشانده و در این سطح حفظ کنند، این روند به سود خرس ها تغییر خواهد کرد.

چارت2 ویچین - 5 ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز VET/USD نشان می دهد که هر دو میانگین متحرک مسطح بوده و شاخص مقاومت نسبی (RSI ) درست بالای نقطه میانی قرار دارد که تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

با این حال، این جفت ارز یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده است که با شکست و بسته شدن قیمت بالای تراز 0.060774 دلار تکمیل می شود. هدف الگوی این روند صعودی، سطح 0.079148 دلار است.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر خط روند مثلث صعودی ریزش کند، این الگو باطل شده و راه برای سقوط تا 0.042 دلار باز می شود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

234115