فرمانده پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت در گفتگو با پرسون؛

باند ۱۲ نفره سارقان لوازم خودرو شهر تهران دستگیرشد

سرهنگ عزیزخانی، گفت: باند ۱۲ سرقت لوازم داخل خودرو که در سطح شهر تهران اقدام به سرقت می کردند، دستگیر شدند.
تصویر باند ۱۲ نفره سارقان لوازم خودرو شهر تهران دستگیرشد

به گزارش خبرنگار حوادث سایت خبری پرسون، خبر سرقت باند ۱۲ نفره سارقان لوازم خودرو در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. اما ماجرا را سرهنگ علی عزیزخانی " فرمانده پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت" اینگونه شرح داد:

باند ۱۲ نفره سارقان لوازم خودروکه در سطح شهر به هر خودرویی که برخورد می کردند، اقدام به سرقت می نمودند، دستگیر شدند. این متهمان، لوازم را اوراق می کردند که در این راستا ۱۲ نفر دستگیر شدند. از این تعداد سارقان ۶ نفر با قرار وثیقه آزاد، ۲ نفر تحت پیگرد و ۴ نفر هم در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی هستند. ارزش اموال مکشوفه ۵۰ میلیون تومان می باشد‌‌. سارقان با هدف کسب ثروت، اقدام به سرقت می کنند. به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کردند. از متهمان باند، لاستیک، ضبط صوت کشف و ضبط گردید. شاکیان پرونده شناسایی و اموال تحویل آنها خواهد شد. این متهمان سابقه دار و اعتیاد دارند. بیشتر از خودروهای ایرانی اعم از پژو، پراید و پاترول سرقت می کردند.

متهم ردیف اول:

جوانی ۳۵ ساله هستم و اعتیاد به موادمخدر دارم. برای تامین هزینه های معیشتی خود و خانواده ام، اقدام به سرقت لوازم خودرو می کردم.

شیوه و شگرد شما برای سرقت چگونه بود؟

در سطح شهر می گشتم و لوازم داخل خودروهایی که از لحاظ سطح امنیتی پایین بود را سرقت می کردم. لوازم را به مالخر ۳۰۰ هزار تومان می فروختم. در بازه زمانی ۳ ثانیه قفل خودرو را باز می کردیم. بیشتر از خودرو پراید به دلیل آسان بازشدن آن، سرقت می کردیم‌.

سرهنگ عزیزخانی در پایان توصیه ای به شهروندان کرد و گفت: از گذاشتن لوازم و اشیاء قیمتی خود در خودرو بپرهیزید. خودروهای خود را در پارکینگ پارک کنید.

پرونده پس از تکمیل شدن، تقدیم مراجع قضائی خواهد شد.

گزارش از ساراپیرانه

234045