بهترین سرویس‌های وبلاگ نویسی در سال ۲۰۲۱

در این گزارش برترین سرویس‌های وبلاگ نویسی معرفی شده‌اند.

تصویر بهترین سرویس‌های وبلاگ نویسی در سال ۲۰۲۱

به گزارش سایت خبری پرسون، با ورود شبکه‌های مختلف اجتماعی و بسترهای متفاوت برای به اشتراک گذاشتن مطالب و تصاویر، محبوبیت وبلاگ نویسی همچنان ادامه دارد، چه برای سودآوری و چه برای حضور و مرور کردن وب سایت‌ها. برخی از وبلاگ‌ها سایت‌های مستقلی هستند، اما برخی دیگر شخصی‌تر هستند که شاید هم بخشی از یک وب سایت بزرگتر و شرکتی باشند.

برای وبلاگ نویسی، به یک بستر وبلاگ نویسی نیاز است که از قالب بندی مطالب به صورت متن و تصاویر مراقبت و چارچوبی برای ورود آن به وب سایت فراهم کند. همچنین بستر وبلاگ نویسی برای موتور جستجو آسان‌تر است تا بتواند مطالب وبلاگ را دسته کرده و بتواند از فرصت‌های بازاریابی و تبلیغات آن استفاده کند؛ بنابراین قبل از شروع به نوشتن پست‌ها و استقبال از بازدید کنندگان مجازی خود از سراسر جهان، باید بهترین بستر وبلاگ نویسی را متناسب با نیاز‌های خود انتخاب کنید.

بهترین پلتفرم‌های وبلاگ نویسی

۵ مورد از بهترین پلتفرم‌های وبلاگ نویسی در ادامه آمده است.

  • Blogger
  • وردپرس
  • Jekyll
  • Tumblr
  • Typepad

برای بررسی تجزیه و تحلیل دقیق ما در مورد هر کدام، ادامه گزارش را بخوانید.

پلتفرم بلاگر

این سرویس، استاد قدیمی وبلاگ نویسان است. از دلایل پیشنهاد به استفاده از آن می‌توان به رایگان بودن و ایندکس خودکار جستجوی Google اشاره کرد و دلیل اجتناب از استفاده از آن، سخت بودن انتقال به پلتفرم‌های دیگر است.

از هر وبلاگ نویس قدیمی، درباره اینکه با چه بستری وبلاگ نویسی خود را شروع کرده اند سوال کنید، احتمال اینکه آن‌ها پاسخ دهند بلاگر بوده وجود دارد.

همچنین این بستر یکی از پلتفرم‌های آسان برای استفاده است و الگو‌هایی دارد که می‌توانند به صورت انعطاف پذیر اصلاح شوند.

از آنجا که از طرف گوگل پیشنهاد شده است، به راحتی با سایر محصولات آن، از جمله Google Analytics ادغام می‌شود و می‌تواند اطلاعاتی را در مورد بازدیدکنندگان وب سایت شما ارائه دهد. همچنین، وبلاگ شما می‌تواند با Adsense Google ادغام شود، که محتوای شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و تبلیغات مربوطه را برای کسب درآمد از وبلاگ تان نمایش می‌دهد.

پلتفرم وردپرس

وردپرس یک سیستم قدرتمند و محبوب است که انعطاف پذیری بالایی هم دارد. از دلایل پیشنهاد به استفاده باید به دارا بودن، ماژول کارت اعتباری یکپارچه، پشتیبانی تخصصی و همه گیر بودن اشاره کرد. اما نکته منفی آن این فضا این است که راهی برای کسب درآمد ندارد.

وردپرس یک پلتفرم محبوب وبلاگ نویسی است که در ۳۰ ٪ از وب سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و تعادل بسیار خوبی بین سهولت استفاده و گزینه‌های قدرتمندتر ارائه می‌دهد.

وردپرس می‌تواند همه جزئیات را مدیریت کند و از نام دامنه، امنیت و سرویس میزبانی مراقبت کند. وردپرس صد‌ها موضوع را با انعطاف پذیری بالا و گزینه‌هایی برای ظاهری سفارشی ارائه می‌دهد.

قیمت گذاری این بستر از ماهانه ۴ دلار (۳.۶ یورو، ۳.۱ پوند) شروع می‌شود و تمام تبلیغات وردپرس را حذف می‌کند. همچنین یک ردیف رایگان در دسترس است که برای یک وبلاگ غیر تجاری مناسب است، زیرا در آن تبلیغات وردپرس وجود دارد و به هیچ وجه نمی‌توانید از آن، درآمد کسب کنید.

پلتفرم Jekyll

پلتفرم Jekyll که بر پایه سرویس بلاگ ساز Ruby ساخته شده است، ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌ای دارد.

از دلایل پیشنهاد برای استفاده از این سرویس می‌توان به بدون هزینه بودن و مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته آن اشاره کرد، اما در مقابل چالش‌هایی هم دارد، چالش‌هایی مانند کاربر پسند نبودن و نیاز داشتن به دانش Ruby، باعث شده این سرویس پایینتر از سرویس‌هایی که در بالا اشاره کردیم قرار بگیرد.

به آخرین نسخه از Jekyll (۴.۲) یک "تولید کننده سایت استاتیک" اضافه شده است. محتوا در پرونده‌های TXT ایجاد می‌شود و در پوشه‌ها قرار می‌گیرد. سپس باید سایت خود را از طریق الگو‌های زبان Liquid بسازید. سپس این سرویس، محتوا و الگو را با هم ادغام می‌کند و voila وب سایتی را ایجاد می‌کند که می‌تواند در یک سرور بارگذاری شود.

برای کسانی که به میزبان نیاز دارند، یکپارچه سازی با جکیل برای میزبانی وب سایت به صورت رایگان در GitHub وجود دارد.

اگرچه یک راهنمای جامع "شروع سریع" در وب سایت Jekyll وجود دارد، اما به سختی، سادگی برخی از سیستم عامل‌های وبلاگ نویسی رقیب را ارائه می‌دهد. با این حال، مزایایی که جکیل ارائه می‌دهد ویژگی‌های پیشرفته‌ای است که شامل گزینه‌هایی برای صفحه بندی پست‌ها، پلاگین‌های موجود، ارائه گلچین متن، الگو‌ها و مضامین حفظ شده توسط انجمن است.

همچنین از مهاجرت وبلاگ به سیستم عامل‌های دیگر پشتیبانی می‌کند. نکته مثبت در اینجا این است که هیچ هزینه‌ای برای پلتفرم وجود ندارد، اما نکته منفی این است که کار با آن سخت است، بنابراین بسیاری از تازه واردان کنار گذاشته می‌شوند.

وبلاگ Tumblr

پلتفرم Tumblr سرویس وبلاگ نویسی‌ای را ارائه می‌دهد که کار با آن بسیار آسان است. ایده آل برای کار با تلفن همراه و ساده بودن برای وبلاگ نویسی باعث می‌شود بسیاری به این سرویس علاقمند شوند، اما در مقابل، اینکه هیچ گزینه‌ای برای کسب درآمد وجود ندارد و اینکه محتوا در اکوسیستم Tumblr باقی می‌ماند، اصلا خوب نیست.

در Tumblr برخی از وبلاگ‌ها به خوبی توسعه یافته‌اند و مرز بین یک وبلاگ و یک وبسایت را از بین برده‌اند. به نظر می‌رسد این پلتفرم راه را درست می‌رود، زیرا ادعا می‌کند که بیش از ۵۰۰ میلیون وبلاگ مختلف در خود جای داده است. این سرویس با تأکید بر محتوای کوتاه تر، مانند فقط یک تصویر یا یک پیوند، بر روی مختصر و مفید بودن متمرکز است، که می‌تواند حتی به عنوان یک بستر رسانه اجتماعی جایگزین، ظاهر شود.

محتوا در این سرویس قطعاً کوتاه‌تر است و پست‌هایی متشکل از مطالب متنوعی مانند، عکس، جوک، سوال، آهنگ‌ها و ویدئو در آن قرار دارد. مانند یک بستر شبکه اجتماعی، می‌توانید وبلاگ‌های دیگر را نیز دنبال کنید و پست‌هایی را که دوست دارید در وبلاگ خود بازنشر دهید.

نکته مثبت این است که استفاده از Tumblr بسیار ساده است، هزینه‌ای ندارد و برای استفاده در دستگاه تلفن همراه ایده آل است. با این حال، این برای داشتن یک وبلاگ پیشرفته ایده آل نیست، زیرا محتوا در اکوسیستم Tumblr باقی مانده است و راهی برای کسب درآمد از آن وجود ندارد.

پلتفرم Typepad

Typepad یک بستر وبلاگ نویسی حرفه‌ای است.

البته این سرویس یک عیب دارد و آن این است که رایگان نیست، البته در مقابل مزیت‌هایی هم دارد، مانند اینکه یک دوره آزمایشی رایگان دارد، میزبانی کاملی دارد و گزینه‌های سفارشی سازی بی پایانی را در خود جای داده است.

Typepad یک بستر وبلاگ نویسی کاملاً توسعه یافته است که برای یک وبلاگ نویس حرفه‌ای طراحی شده است. این سرویس انعطاف پذیری زیادی دارد، از جمله توانایی انتشار از طریق ایمیل، مرورگر وب یا تلفن همراه. همچنین به راحتی با Google Analytics کار می‌کند، و برنامه وابسته و خاص خود را دارد.

پس از دوره رایگان آزمایش ۱۴ روزه اولیه، شما باید اشتراک این سرویس را بخرید. البته در حال حاضر، Typepad کاربران جدیدی را نمی‌پذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

233979