زمان برگزاری انتخابات مهم برای دارندگان سهام عدالت

در روز ۲۰ اسفند ماه جاری بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور برای انتخاب هیأت مدیره شرکت‌های سهام عدالت برگزار می‌‌شود، انتخابی که پس از ۱۰ سال نحوه مدیریت ۳۸۶ هزار میلیارد تومان دارایی را روشن و این شرکت‌ها را کاملاً بورسی می‌‌کند.

تصویر زمان برگزاری انتخابات مهم برای دارندگان سهام عدالت

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه انتخابات هیأت مدیره شرکت‌های سهام عدالت از بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور است، گفت: از ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت، ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند که این افراد نیازی به شرکت در انتخابات ندارند اما ۳۰ میلیون نفر که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

علی عسگری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد درباره برگزاری انتخابات هیأت مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت اظهار داشت: شرکت‌های سهامی عدالت پیش از این با ساز و کار دیگری در استان‌ها و شهرستان‌ها و در قالب تعاونی‌های سهامی عدالت فعالیت می‌کردند. معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه در ۱۰ سال گذشته سهامداران هیچ نقشی در اداره شرکت‌های استانی سهام عدالت نداشتند و جایی به حساب نمی‌آمدند، گفت: متأسفانه کسانی که در ۱۰ سال گذشته این شرکت‌ها را اداره می‌کردند، بر این باور بودند که مالک این شرکت‌ها هستند و به سلیقه خودشان و با هر میزان توانایی که داشتند، این شرکت‌ها را اداره و مدیریت می‌کردند.

وی با اشاره به دارایی شرکت‌های استانی سهام عدالت تأکید کرد: مجموع دارایی این شرکت‌ها به بیش از ۳۸۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد اما سرمایه به این بزرگی که در ۳۱ استان کشور توزیع شده در این مدت متأسفانه هیچ مابه‌ازایی به‌جز آن چیزی که ارزش این سهام خود به خود در بورس رشد داشته برای این شرکت‌ها ایجاد نشده است یا از محل سودی که از قبال شرکت‌های سهام عدالت از طریق سازمان خصوصی‌سازی به سهامداران پرداخت شده فعالیت اقتصادی بیرونی نداشته‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی کشور در پاسخ به این سؤال که این شرکت‌ها با وضعیت نامطلوب مدیریتی تاکنون چگونه به سهامداران سود پرداخته‌اند، اظهار داشت: این شرکت‌های استانی معمولاً در شرکت‌های بزرگی مانند شرکت‌های فولادی، معدنی، پالایشی، پتروشیمی، بانکی، دارویی و... سهم دارند که تمام این شرکت‌ها معتبر و عمدتاً سودده هستند. البته برخی از این شرکت‌ها بورسی بوده و برخی دیگر غیر بورسی و برخی دیگر هم زیان‌ده اما به هر حال در مجموع این شرکت‌ها سودده بودند و سود سهامداران از مجموعه فعالیت این تعداد شرکت‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی پرداخت می‌شد.

233870