پرونده مسکن مهر آذربایجان غربی تا اردیبهشت ۱۴۰۰ بسته شود

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه بخش عمده پرونده مسکن مهر در این دولت به سرانجام رسیده است گفت: یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر باقیمانده استان باید تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به اتمام برسد.
تصویر پرونده مسکن مهر آذربایجان غربی تا اردیبهشت ۱۴۰۰ بسته شود

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای تامین مسکن که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در استانداری برگزار شد با تاکید بر نقش مسکن در زندگی مردم و وظیفه قانونی دولت در تامین این نیاز اساسی اظهار داشت: بر اساس گزارش راه و شهرسازی تا پایان سال جاری یک‌هزار واحد مسکن مهر از مجموع ۱۹۰۰ واحد باقیمانده تحویل متقاضیان می شود.

وی افزود: ۹۰۰ واحد باقیمانده نیز که عمدتا در تامین خدمات روبنایی دچار مشکل هستند باید تا پایان اردیبهشت سال آینده به اتمام برسد و پرونده مسکن مهر استان بسته شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سالجاری ۱۵ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی از محل اعتبارات استانی برای مساکن مهر تخصیص یافته است، اعتبار مورد نیاز برای اتمام واحد های باقیمانده را ۱۰ میلیارد تومان دانست.

شهریاری تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده نیازمندان مسکن از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند لذا باید در تخصیص تسهیلات بانکی با سود بالا تجدید نظر شود تا مردم بیشتری داوطلب مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن باشند.

وی در ادامه به مشکلات تاریخی برخی تعاونی های مسکن از جمله فرهنگیان سردشت و بسیج ارومیه اشاره کرد و خواستار مساعدت وزارت راه و شهرسازی در سرعت بخشی به مشکلات اعضای این تعاونی ها شد.

مهرآبادی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این جلسه با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام واحدهای مسکن مهر باقیمانده استان موافقت کرد.

انتهای پیام/

233795