مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد در گفتگو با پرسون:

حذف دفترچه‌های درمان تأمین اجتماعی از امروز

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد با اشاره به اراده سازمان تأمین اجتماعی در تولید نسخ الکترونیک گفت: از امروز چاپ دفترچه‌های کاغذی درمان متوقف می‌شود.
تصویر حذف دفترچه‌های درمان تأمین اجتماعی از امروز

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد حسین توحید‌ی‌فر در گفتگو با خبرنگار ما؛ از حذف دفترچه های کاغذی درمان از امروز خبر داد و گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه عکس دار و یا جلد دفترچه درمان بعنوان مدارک هویتی، خدمات درمانی را از کلیه مراکز کلینیک، پاراکلینیک، بستری و مطب پزشکان دریافت نمایند.

مدیر درمان یزد افزود: بیمه شدگان قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند استحقاق درمان خود را با یکی از روش‌های اعلام شده استعلام بگیرند.

وی در تشریح روش‌های استعلام استحقاق درمان ابراز داشت:

روش اول : شماره گیری کد ussd # 1666* از طریق تلفن همراه و انتخاب گزینه استحقاق سنجی

روش دوم : شماره گیری کد ussd # 1420*4* و انتخاب گزینه استعلام اعتبار درمانی

روش سوم : شماره گیری کد ussd # 1*1420* 4*

روش چهارم : مراجعه به سایت medical.tamin.ir

روش پنجم : مراجعه به سایت pwa.tamin.ir

توحیدی فر با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای قطع احتمالی اینترنت و یا در دسترس نبودن سامانه دیده شده است، گفت : جای هیچگونه نگرانی برای بیماران و پزشکان وجود ندارد .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نگرانی بیمه شدگان در رابطه با نحوه محاسبه بیمه تکمیل درمان اظهار داشت: ابهامات موجود با همکاری بیمه مرکزی برطرف شده و براساس ابلاغ بیمه مرکزی به بیمه‌های تکمیلی، نیازی به ارائه گواهی کاغذی توسط مردم نخواهد بود .

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دفترچه‌های باقیمانده نزد بیمه شدگان معتبر خواهد بود و فعلاً پزشکان و داروخانه‌ها می‌توانند از برگه‌های دفترچه‌ها، سربرگ اختصاصی پزشک و یا نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی استفاده کنند .

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

233764

مطالب مرتبط