۱۵ کمپانی ایرانی در بازار فیلم اروپا

۱۵ نهاد و کمپانی سینمایی ایران در دوره جدید بازار فیلم اروپا حضور خواهند داشت که در جریان برگزاری هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین برپا می شود.

تصویر ۱۵ کمپانی ایرانی در بازار فیلم اروپا

به گزارش سایت خبری پرسون، بازار فیلم اروپا که یکی از مهم ترین رویداد های جهان در عرضه فروش و بازاریابی آثار سینمایی است امسال و همزمان با هفتاد و یکمین جشنواره فیلم از اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی برگزار می شود و میزبان ۱۵ نهاد و موسسه سینمایی از ایران نیز خواهد بود.

مرکز سینمای مستند و تجربی، اِلی ایمج، جشنواره بین المللی فیلم فجر، بنیاد سینمایی فارابی، هنر اول، سینمای ایران، توزیع فیلم مستقل هنر هفتم، آی فیلم پرو، سینمای هنر و تجربه ایران، موسسه هنر و تجربه سینمای ایران، تجارت رسانه صدا و سینمای جمهوری اسلامی ایران، ایرایمج، خانه فیلم و توزیع فیلم پرشیا، کمپانی و نهادهای سینمایی هستند که در این دوره از بازار فیلم اروپا (EFM) شرکت خواهند داشت.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین امسال طی دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان رویدادهای مرتبط با صنعت سینما از جمله بازار فیلم اروپا (EFM) خواهد بود و یک نسخه ویژه جشنواره نیز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش آثار به صورت حضوری برای تماشاگران برگزار خواهد شد و برندگان بخش های مختلف جشنواره نیز معرفی می شوند.

فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی ها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی امسال برلین است و فیلم «منطقه پایانی» به کارگردانی مشترک بردیا یادگاری و احسان میرحسینی، به عنوان محصول مشترک ایران و آلمان هم اولین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی «Encounnters» برلیناله تجربه خواهند کرد.

«اولین برف» ساخته حامی رمضان فیلمساز ایرانی-فنلاندی با بازی شهاب حسینی و شبنم قربانی نیز در بخش «نسل» جشنواره برلین نمایش خواهد داشت.

منبع: ایسنا

233758