از سوی مدیرعامل بانک ملت اعلام شد:

آمادگی کامل بانک ملت برای حمایت همه جانبه از صنعت پتروشیمی

مدیرعامل بانک ملت اظهار داشت: افزایش سهم درصد محصولات پتروشیمی در دنیا و به فعالیت درآوردن پتانسیل های بالقوه موجود در این صنعت، نیازمند همکاری بیش از پیش بانک ها و شرکت های پتروشیمی در کشور است.
تصویر آمادگی کامل بانک ملت برای حمایت همه جانبه از صنعت پتروشیمی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد بیگدلی در افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با ابراز خرسندی از حضور در جمع تخصصی فعالان این صنعت، از همه دست اندرکاران صنعت پتروشیمی که نقش تعیین کننده ای در عبور از شرایط جنگ اقتصادی داشته اند سپاسگزاری کرد.

وی از صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت استراتژیک نام برد که پس از صنایع غذایی و خودرو، سومین صنعت بزرگ دنیا محسوب می شود و رتبه نخست را در صادرات غیرنفتی کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که صنعت پتروشیمی در سال گذشته، 15 میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشته است، یادآور شد: در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی کنونی، ارزآوری بهترین خدمت برای کشور بوده است.

بیگدلی با اشاره به تقاضای 4 تا 5 برابری محصولات پتروشیمی در مقابل دیگر محصولات حوزه انرژی گفت: تنوع محصولات پتروشیمی بسیار بالا است و تامین مواد اولیه هزاران کارگاه تولیدی و صنایع مختلف کشور از سوی پتروشیمی ها انجام می شود.

وی با بیان این نکته که در سطح جهانی نیز بالاترین تقاضا مربوط به محصولات پتروشیمی در مقابل دیگر محصولات صنعت انرژی است، اظهار داشت: آینده صنایع نفت و انرژی در صنعت پتروشیمی نهفته است بنابراین باید به سمت توسعه هرچه بیشتر این صنعت حرکت کنیم.

بیگدلی با تاکید بر این نکته که ضرورت ایجاب می کند که صنعت پتروشیمی را در کشور رونق و سهم پتروشیمی کشور را در جهان ارتقا دهیم، اضافه کرد: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است بخش مهمی از این جهش، می تواند از طریق شرکت های پتروشیمی محقق شود و توجه و نگاه ویژه به این صنعت از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این نکته که بانک ها برای حمایت از جهش تولید، باید صنعت پتروشیمی را مورد حمایت ویژه قرار دهند، گفت: بانک ملت همواره تامین مالی پتروشیمی های کشور را در دستور کار داشته و تا به امروز حمایت های ویژه ای از این شرکت ها انجام داده است.

به گفته بیگدلی، بانک ملت که زمانی از سوی فعالان این صنعت به عنوان بانک انرژی نام گرفته بود بیش از 20 میلیارد دلار در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به سهم سه درصدی ایران از عرضه جهانی محصولات پتروشیمی و رتبه دوازدهم در این زمینه، خاطرنشان کرد: افزایش سهم درصد عرضه محصولات پتروشیمی نیازمند تدوین برنامه های میان مدت و بلندمدت است و بانک ملت به عنوان یک بانک بزرگ که هم تجربه فعالیت در صنعت پتروشیمی را در کارنامه دارد و هم از توان مالی بالایی برخوردار آست آمادگی کامل دارد که برای حمایت از تولید داخلی و رونق صنعت پتروشیمی، همه همکاری های لازم را انجام دهد.

وی اظهار امیدواری کرد که خروجی این همایش و نمایشگاه به رونق تولید داخلی و افزایش تولید و اشتغال در کشور منتهی شود و خیر و برکت آن نصیب همه مردم ایران شود.
در این همایش و نمایشگاه، عباس جعفرلو و سیدابوطالب دیبایی معاونان مدیرعامل، حسن کمالوند و علی اکبر صابریان مدیران امور، رضا تکبیری مدیر شعب مناطق آزاد تجاری - صنعتی و سیدمحمدرضا ساداتی رییس شعبه مستقل مرکزی، مدیرعامل بانک ملت را همراهی می کردند.

بر اساس این گزارش، دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با حمایت ویژه بانک ملت از روز 27 تا 29 بهمن ماه 99 برگزار شد.
بانک ملت با برپایی غرفه ای در این نمایشگاه، انواع خدمات خود را در زمینه بانکداری شرکتی، تامین سرمایه، بیمه و صرافی را به بازدیدکنندگان معرفی کرد.

این گزارش می افزاید جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش و تعدادی از مدیران عامل بانک ها نیز از غرفه بانک ملت در این نمایشگاه بازدید کردند.

بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و هیات همراه در جریان سفر به کیش، همچنین با غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار طرفین بر گسترش تعاملات تاکید کردند.

233740