علیرغم فعالیت به کار دوباره صورت گرفت؛

تعطیلی کارخانه قند شهرستان«دیواندره»

پس از بازگشایی و آغاز مجدد کارخانه قند شهرستان دیواندره این مرکز تولیدی به علت حمایت نشدن از سوی بخش دولتی به سمت تعطیلی دوباره پیش می رود.

تصویر تعطیلی کارخانه قند شهرستان«دیواندره»

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، شاهو لطف الله زاده؛ مدیر کارخانه قند صبا شهد دیواندره با تاکید این خبر امروز در جمع خبرنگار اظهار داشت: کارخانه قند «صباشهد» شهرستان دیواندره علیرغم وجود بیش از 40 کارگر به دلایلی در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

لطف الله زاده بیان کرد: علت اصلی این تعطیلی احتمالی تامین نشدن مواد اولیه برای چرخیدن چرخ این کارخانه می باشد و در حال حاضر در بحث تامین شکر با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

مدیر کارخانه قند صبا شهد دیواندره ادامه داد: این کارخانه یکبار تعطیل شد ولی دو سال گذشته مجددا کار خود را آغاز کرد ولی اکنون به علت عدم تخصیص شکر یارانه ای در آستانه تعطیلی دوباره قرار گرفته است.

لطف الله زاده بیان کرد: تعطیلی این کارخانه آنهم در سالی که از سوی رهبر انقلاب اسلامی به سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، به هیچ وجه شایسته نیست.

این تولیدکننده در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در صورت تعطیلی این کارخانه تعداد 40 خانواده عملا به جمعیت بیکاران شهرستان و استان کردستان اضافه می شوند.

مدیر کارخانه قند صبا شهد دیواندره اذعان کرد: متاسفانه تقسیم شکر به مراکز تولیدی در کشور به ویژه استانهای همجوار به صورت سلیقه ای انجام می شود و همین امر باعث شده است که این کارخانه از اختصاص یافتن شکر یارانه ای محروم شود.

لطف الله زاده افزود: از سوی دیگر نوسانات بازار شکر به ما اجازه نمی دهد که شکر مورد نیاز خود را از بازار تامین کنیم زیرا این کار می تواند خسارت های بسیاری برای این کارخانه به دنبال داشته باشد.

مدیر کارخانه قند صبا شهد دیواندره عنوان داشت: نامه نگاری های لازم با دستگاههای مربوطه انجام گرفته است و در حال حاضر نیز از طریق فرمانداری این شهرستان و اداره صمت و مسئولان مربوطه مکاتباتی صورت گرفته و قول هایی داده شده است و منتظر نتیجه هستیم.

لطف الله زاده در پایان سخنان خود گفت: برای جلوگیری از تعطیلی این کارخانه و نیز بیکار شدن کارگران این واحد تولیدی تا آخرین لحظه تلاش های خود را انجام می دهیم و از مسئولان نیز درخواست داریم که در این باره ما را یاری کنند.

آیین مهر ـ استان کردستان

233648