تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس خاورمیانه در گفتگو با پرسون:

حمایت آمریکا از گروه تروریستی پ ک ک / تشدید اختلافات سیاسی ایالات متحده و ترکیه در دولت بایدن

دولت ترکیه پ ک ک را گروه‌ تروریستی می‌داند چرا که آن‌ها شهروندان عادی و غیرنظامی را می‌کشند و به دنبال اهداف و مقاصد سیاسی خود هستند در صورتی که آمریکا و غرب چنین نگاهی را در مورد پ ک ک قبول ندارند. به نظر می‌رسد که شاهد اصطکاک بین ترکیه و آمریکا خصوصاً در دوره بایدن هستیم.
تصویر حمایت آمریکا از گروه تروریستی پ ک ک / تشدید اختلافات سیاسی ایالات متحده و ترکیه در دولت بایدن

علی امیدی تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس خاورمیانه در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص واکنش ترکیه به کشته شدن اتباعش توسط پ ک ک اظهار داشت: از دوره ترامپ شاهد بروز اختلافات سیاسی بین آمریکا و ترکیه هستیم و منشأ آن نیز بحران سوریه است که اختلاف نظر اساسی بین این دو کشور به وجود آمده است. این بحران در دوره بایدن نیز ادامه پیدا کرده و تشدید می‌شود.

امیدی افزود: در خصوص تعریف تروریسم و این‌که چه گروه‌ها و افرادی مصداق تروریسم هستند بین کشورها اختلاف نظر وجود دارد و متأسفانه بعضاً از تروریسم استفاده ابزاری می‌شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس خاورمیانه بیان کرد: در گذشته ثابت شد که آمریکا از گروهک تروریستی ریگی حمایت می‌کرد. این در مورد پ ک ک نیز صدق می‌کند چرا که دولت ترکیه آن‌ها را گروه‌های تروریستی می‌داند که شهروندان عادی و غیرنظامی را می‌کشند و به دنبال اهداف و مقاصد سیاسی خود هستند در صورتی که آمریکا و غرب چنین نگاهی را در مورد پ ک ک قبول ندارند. به نظر می‌رسد که شاهد اصطکاک بین ترکیه و آمریکا خصوصاً در دوره بایدن هستیم.

233608