امام جمعه سنندج:

نباید در جامعه اسلامی یک نفر در فقر دست و پا بزند و دیگری در مسیر اسراف باشد

امام جمعه سنندج گفت: در آستانه سال جدید هستیم و ما به عنوان یک مسلمان در قبال همسایه و هم وطن خود مسئول هستیم زیرا نباید در جامعه اسلامی یک نفر در فقر دست و پا بزند و دیگری بالعکس در مسیر اسراف باشد.

تصویر نباید در جامعه اسلامی یک نفر در فقر دست و پا بزند و دیگری در مسیر اسراف باشد

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، ماموستا فایق رستمی؛ امام جمعه سنندج در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: نباید مدیران و مسئولان نسبت به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد بی تفاوت باشند زیرا در نظام جمهور اسلامی مسئول باید جهادی عمل کند و برای حل مشکلات مردم تمام تلاش خود را انجام دهد.

امام جمعه سنندج در ادامه گفت: در مقابل مردم و افکار عمومی مسئولانی که به هر شکلی به دنبال رفع مشکلات و مسایل مردم و جامعه هستند را می شناسند و برای آنان احترام قائل هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در نظام باید از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروی کنند، افزود: اکنون جامعه ما در شرایط کرونایی قرار دارد و بی شک تا زمانی که مردم در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی کوتاهی کنند نباید انتظار داشت که این اپیدمی از کشور و استان خارج شود لذا سعی کنید که در اجتماعات حتما نسبت به رعایت پروتکل های اجتماعی اهتمام کامل را داشته باشید.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در آستانه سال جدید هستیم و ما به عنوان یک مسلمان در قبال همسایه و هم وطن خود مسئول هستیم زیرا نباید در جامعه اسلامی یک نفر در فقر دست و پا بزند و دیگری بالعکس در مسیر اسراف باشد.

نماینده مردم کردستان مجلس خبرگان رهبری افزود: اسلام دین رحمت و مهربانی است و بالعکس دشمنان این دین همواره بر صلح و آرامش تاکید دارد بنابراین نباید اجازه دهیم که کدورت و دشمنی در بین برادران دینی جاری باشد که این امر به دور از اسلام ناب محمدی (ص) است.

امام جمعه سنندج گفت: اسلام دینی جامع است و در بسیاری از روایات اسلامی و دینی حتی نسبت به رفتار مهربانانه با حیوانات دستوراتی وجود دارد حال اینکه درباره بدرفتاری با هم نوع تذکرات سخت و محکمی در این شریعت وجود دارد اما برخی ها از افراد به این دستورات دینی بی توجه هستند.

عباسعلی ـ استان کردستان

233593

مطالب مرتبط