عبیدالله رستمی در گفتگو با پرسون:

کردستان میزبان جشنواره «موسیقی کُردی» کشور شد/ سنندج شهر خلاق موسیقی در یونسکو

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: موافقت وزارت ارشاد اسلامی اسفندماه امسال کردستان میزبان هفتمین دوره جشنواره موسیقی کُردی کشور خواهد بود.

تصویر کردستان میزبان جشنواره «موسیقی کُردی» کشور شد/ سنندج شهر خلاق موسیقی در یونسکو

کردستان ـ عبیدالله رستمی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: استان کردستان در بعد فرهنگی و موسیقی جایگاه ویژه ای در کشور دارد و هنرمندان بسیاری از این استان پا به عرصه موسیقی گذاشته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بنابراین در سالهای اخیر تلاش های بسیاری برای معرفی بهتر و جامع تر پتانسیل های هنری به ویژه موسیقی این دیار به سراسر کشور انجام گرفته است.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از راههای زنده نگه داشتن موسیقی محلی، مقامی و ایرانی در مقابل موسیقی های غربی و بیگانه برگزار کردن همایش ها و جشنواره های هنری در این راستا می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: بنابراین با موافقت وزارت ارشاد اسلامی اسفندماه امسال کردستان میزبان هفتمین دوره جشنواره موسیقی کُردی کشور خواهد بود.

رستمی با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت یک دوره 2 روزه در نوزدهم و بیستم اسفندماه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: به خاطر مسئله کرونا جشنواره موسیقی کردی در دو بخش اجرایی یا همان حضوری و مجازی برگزار می گردد.

این مسئول فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در راستای برگزاری این جشنواره شهرداری سنندج پیاده راه فرودسی را در اختیار متولیان این مراسم قرار داده است.

رستمی اظهار داشت: این جشنواره در بخش های تک نوازی و گروه نوازی برگزار می شود که هر کدام از این دو بخش زیرمجموعه های خود را دارند.

براساس این گزارش سال گذشته شهر سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو به ثبت رسید.

عباسعلی ـ استان کردستان

233590