توزیع بیش از 62 هزار تن کود کشاورزی در آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از توزیع 62 هزار و 582 تن کود بهاره و پاییزه در استان طی ۱۰ ماهه امسال بین کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، علی عیدی اظهار داشت: از تأمین و توزیع 60 درصد سهمیه کودی مورد نیاز کشاورزان استان خبر داد و اظهار داشت: سهمیه سالانه کودی استان طی امسال 106 هزار تن است که تا کنون 62 هزار و 785 تن از این میزان تخصیص و بین کشاورزان استان توزیع شده است و امیدواریم تا پایان سال سهمیه باقی مانده نیز تخصیص و بین کشاورزان توزیع شود.

وی ادامه داد: این میزان کود تخصیصی شامل 60 هزار و 785 تن کود ازته، 1200تن کود فسفاته و 597 تن کود پتاسه است.

عیدی درباره نقش و اهمیت استفاده از کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، خاطر نشان کرد: مصرف کودهای کشاورزی باعث بهبود کیفیت و افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌شود و یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و به همان اندازه که مصرف بیش از حد کود ضرر دارد، مصرف کمتر از حد استاندارد هم به شدت به تولید آسیب می‌زند.

وی تاکید کرد: مصرف بهینه کود باعث رشد رویشی، افزایش اندازه و تعداد برگ، افزایش طول خوشه، وزن و طول دانه و نهایتاً افزایش تولید می‌شود؛ در مقابل، همچنین کاهش مصرف کود نیز باعث کاهش رویش گیاه، کاهش عملکرد محصول و نهایتاً مقرون به صرفه نبودن تولید می‌شود.

انتهای پیام/

233552

مطالب مرتبط