رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

توزیع کود کشاورزی 20 درصد افزایش یافت

تاراسی از رشد 20 درصدی توزیع کود کشاورزی در زنجان خبر داد و گفت: امسال ۶۰ هزار تن انواع کود بین کشاورزان استان زنجان توزیع شده است.

تصویر توزیع کود کشاورزی 20 درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در رابطه با توزیع انواع کود بین کشاورزان زنجانی گفت: امسال ۶۰ هزار تن انواع کود تامین و در میان کشاورزان استان زنجان توزیع شده که این مقدار نسبت به پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

او بابیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه کمباین بومی در استان زنجان فعال است، افزود: از این تعداد ۳۰۰ دستگاه در ۲ سال گذشته اضافه شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تسهیلات ۱۰۰ میلیارد ریالی به گندم‌کاران به عنوان سرمایه در گردش برای حفظ تولید ارائه می‌شود، ادامه داد: ۴۱۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات کشاورز کارت و ۲۱۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش و در مجموع حدود ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به این امر اختصاص یافته است.

تاراسی با اشاره به تامین ۱۹۵ تن سم مورد نیاز استان زنجان برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز، گفت: برای جبران کم‌آبی و کمک به افزایش تولید گندم باید علف‌های هرز کنترل شود.

او با اشاره به اینکه علف‌های هرز آب زیادی مصرف می‌کنند، ادامه داد: از ابتدای امسال در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان کنترل آفات آغاز شده، در حالی که این رقم در سال گذشته ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار بود که ۱۵۸ درصد در این زمینه رشد داشته است.

تاراسی با بیان اینکه به دلیل کاهش تغذیه و آبیاری، گیاه مستعد جذب آفت سن گندم می‌شود، با وجود گرانی سم و مشکلات کشاورزان، امسال در ۲۹ هزار هکتار سم‌پاشی انجام شده است، افزود: پارسال میزان سم‌پاشی برای کنترل سن مادر ۲ هزار هکتار بوده و سم‌پاشی در زنجان هزار و ۴۵۰ درصد افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه زنجان نخستین استان در استفاده از بذر استاندارد و گواهی شده است، گفت: در این زمینه صد درصد بذور استاندارد را تهیه و تامین کرده و اجازه ندادیم از بذر‌های بی‌کیفیت استفاده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

290170