معجزه واکسن فایرز و مدرنا در درمان سرطان و ایدز

دانشمندان این حوزه بر این باورند که برای ادامه کار و درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج، پروژه استفاده از پیام رسان برای معالجه بیماری‌ها باید از تکنیک ژنوم ژنتیک که برنده جایزه نوبل ۲۰۲۰ در شیمی شده است، بهره بگیرد و با ترکیب این پیام رسان با تکنیک ژنوم می‌توان با یک یا دو تزریق مقاومت بدن در مقابل اچ آی وی، بیماری‌های خونی و سرطان را ایجاد کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، پروتئین اسپایک spick در واقع گناهکار اصلی بیماری است، چون این پروتئین به ویروس اجازه می‌دهد به سلول میزبان نفوذ کرده و باعث ایجاد عفونت شود.

واکسن فایزر و مدرنا بر روی بیماری‌های ایدز، کم خونی داسی شکل و سرطان موثر است.

تحقیقات جدید، نه تنها موثر بودن واکسن فایزر و مدرنا را روی ویروس کرونا نشان داد، بلکه دانشمندان دریافتند، با این شیوه، می‌توان بیماری‌های دیگر را نیز درمان نمود.

بنا بر این گزارش، همه گیری کرونا و تلاش محققین برای یافتن راهکار‌های مختلف در رویارویی با این ویروس خطرناک، موجب شکل گیری زنجیره‌ای از تکنولوژی‌های جدید در علم پزشکی شده است.

می توان واکسن مشابهی مانند واکسن کرونا برای بسیاری از بیماری ها مانند ایدز و کم خونی داسی شکل تولید نمود.

باید گفت، واکسن فایزر و مدرنا، هر دو از یک پیام رسان به نام RNA استفاده می‌کنند تا دستورالعمل ژنتیکی را به سلول‌های بدن ارسال کنند که در نتیجه آن، آنتی بادی علیه ویروس کرونا ایجاد می شود، بدون اینکه ویروس عملاً وارد سلول شود.

پروفسور" weisman " و دکتر "Katalin Kariko" ـ که هر دو محققین حوزه تکنولوژی ژنتیک هستند ـ می گویند، این پیام رسان ـ که به m RNA معروف است ـ در آینده، ایدز، بیماری خونی به نام کم خونی داسی شکل و حتی سرطان را درمان خواهد کرد.

این در حالی است که خبر خوش استفاده از این واکسن و کاربرد آن برای معالجه بیماری‌های لاعلاج، از سوی دانشمندان حوزه‌های مختلف علمی اعلام شده است.

این دستاورد بزرگ علمی که در ساخت واکسن مدرنا و فایزه به کار رفته، می‌تواند در معالجه بیماری های لاعلاج دیگر نیز کاربرد داشته باشد.

دکتر Dermot Muranghan و دکتر Larry Brilliant متخصص بیماری‌های عفونی در سازمان بهداشت جهانی هر دو در توضیح این تکنولوژی، در گفت‌وگویی با پادکست اسکای‌نیوز اظهار داشتند: این تکنولوژی به عنوان پیشرفتی غیرمنتظره است که توان بالقوه خارق‌العاده‌ای برای ایجاد ایمنی بدن در مبارزه با بسیاری از بیماری‌ها دارد.

پیام رسان mRAN می‌تواند اطلاعات اصلی برای سلول در جهت تولید پروتئین خاصی را ارائه دهد.

هر دو واکسن فایزر و مدرنا از این پیام رسان استفاده می‌کنند که از خود ویروس گرفته شده و پروتئین S را تولید می‌کند.

پروتئین S در واقع گناهکار اصلی بیماری است، چون این پروتئین است که به ویروس اجازه می‌دهد به سلول میزبان نفوذ کند و باعث ایجاد عفونت شود.

وقتی بدن توانست پاسخ دفاعی به این پروتئین S بدهد، بعد از آن می‌تواند با ویروس کرونا بجنگد. محققین خاطرنشان ساختند که این تکنولوژی راه حلی ژنتیک برای درمان بیماری‌های ایدز، بیماری کم خونی داسی شکل و حتی سرطان را فراهم آورده است.

پروفسور weisman می‌گوید: موفقیت واکسن کوید ۱۹، تایید و تصدیقی بر زندگی کاری وی بوده است، چون همیشه می‌دانستیم این شیوه، ابزار درمانی مهم و معنادار است.

دکتر برلیانت نیز در این باره گفته است: ایده استفاده از این شیوه پیام رسان برای اینکه پیام دفاع بدن را به سلول برساند، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها خواهد داشت و این کشفی خارق العاده است.

دانشمندان این حوزه بر این باورند که برای ادامه کار و درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج، پروژه استفاده از پیام رسان برای معالجه بیماری‌ها باید از تکنیک ژنوم ژنتیک ـ که برنده جایزه نوبل ۲۰۲۰ در شیمی شده است ـ بهره بگیرد و با ترکیب این پیام رسان با تکنیک ژنوم می‌توان با یک یا دو تزریق مقاومت بدن در مقابل اچ آی وی، بیماری‌های خونی و سرطان را ایجاد کرد.

وقتی بیماری به بدن سرایت می‌کند یک آنتی ژن جدید به وجود می‌آید. برای هر آنتی ژن جدید بدن (با تزریق واکسن) یک آنتی بادی دفاعی می‌سازد که می‌تواند به سمت بیماری رفته و آن را از بین ببرد.

گفتنی است، این شیوه درمان با پیام رسان mRNA برای ثبت اختراع، ارائه شده است.

دانشمندان معتقدند که در آینده خواهیم توانست تنها با یک تزریق بسیاری از بیماری‌ها را مهار کنیم.

این روش پیشگام و جلودار معالجات جدید در قرن آینده خواهد بود.

منبع: تابناک باتو

233492

نظرات شما ( 1 نظر )

امید دارم که میشه |
شنبه 10 مهر 140019:35
ایشالله خدا بهتون کمک می‌کنه دانشمندان عزیز که بیماران زیادی رو نجات بدید .جاتون تو بهشته شک نکنید