استاندار زنجان خبر داد؛

برخورد با متخلفان بازار سیاه مسکن

استاندار زنجان با اعلام اینکه با ایجاد کنندگان بازار سیاه مسکن در استان به شدت برخورد شده و چنین اجازه ای به کسی داده نمی‌شود، گفت: یکی از مهمترین معضلات کنونی حوزه مسکن بروز چنین مساله ناخوشایندی است.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در شورای مسکن استان افزود: استان رفع مشکلات مسکن شهروندان زنجانی را مد نظر قرار داده است و موارد را تا جایی که می تواند برطرف می کند و با تلاش هایی، باید مسایل مسکن به صورت میدانی مورد بررسی قرار گیرد تا از بروز معضلات جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای پیشبرد بهتر پروژه های مسکن، کارشناسان مشترکی در حوزه عمرانی و بنیاد مسکن استان و با تهیه فرمتی، طی مدت یک هفته پروژه های اقدام ملی مسکن زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و دیگر پروژه ها را بازدید کنند و نتیجه گزارش ها نیز در مدت کوتاهی ارائه شود.

حقیقی، به تشکیل کمیته ای نظارتی در خصوص معضلات واگذاری مسکن با هدف پیشگیری از ایجاد بازار سیاه و بروز فساد در استان تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای پروژه های مختلف مسکن خانه دار کردن افراد واجد شرایط است و از طرفی حمایت بانک های عامل نیز می تواند در ترسیم برنامه های تعیین شده اثرگذار باشد.

وی در ادامه به لزوم شتاب بخشی اجرای پروژه های عمرانی از قبیل پروژه های اقدام ملی مسکن، تعاونی های مسکن، ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین بصورت میدانی و عملیاتی اشاره کرد و افزود: این در حالی است که استان در زمینه تولید، عملکرد بسیار خوبی داشت بطوریکه در دهه فجر امسال یک روز به نام زنجان اختصاص یافت و پروژه هایی مهم توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

استاندار زنجان ادامه داد: در این میان هر فردی خدشه ای به واحدهای افتتاح شده دارد، مستندات خود را ارائه کند، که از مجموع واحدهای تولیدی سه واحد آن طی سال ۹۷ آغاز امسال افتتاح شد و ۲ واحد دیگر طی سال ۹۲ شروع شده بود که تا سال ۹۷، فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۷۰ درصد کار انجام گرفت.

حقیقی با اشاره به مشارکت خوب بانک های عامل در افتتاح پروژه های تولیدی استان افزود: در این زمینه تسهیلات اعطایی بانک ها از هشت هزارو ۹۴ میلیارد تومان به ۱۶ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و به نوعی همدلی را نشان می دهد.

استاندار زنجان یکی از توفیقات مهم این کار را میدانی عمل کردن دانست و گفت: سند میدانی مساله ای است که از سال ۹۴ تاکنون ستاد تسهیلات رفع موانع تولید استان ۲۳۸ جلسه برگزار کرد که ۱۸۰ جلسه (معادل ۷۶ درصد) آن طی ۲.۵ سال گذشته برگزار شده است.

حقیقی با تاکید بر اینکه معاونت عمرانی استانداری با اجرای پروژه های مربوطه همانند حوزه تولید در سطح کشور می تواند مطرح باشد ادامه داد: تعلل در این زمینه مشکلاتی بوجود می آورد و برای پیشبرد بهتر کارها جدای از شورای مسکن، شورایی دیگر با زیر مجموعه چهار کمیته نسبت به عملیاتی و میدانی کردن کارها تشکیل شده بود که این روند باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه این جلسه مدتی است تعطیل شده است که باید احیا و بیش از گذشته فعال شود، خاطرنشان کرد: در این جلسه مسائل و مشکلاتی در حوزه مسکن به ویژه تعاونی ها مطرح شد که علت این موضوع راکد ماندن شورای یاد شده و بحث و بررسی این مباحث است که پرداختن به آن می توانست گزارش های بهتری را در شورای مسکن نشان دهد.

منبع: ایرنا

233138