فرماندار خرم آباد:

پذیرش مسافر در نوروز۱۴۰۰ بصورت محدود خواهد بود

فرماندار خرم آباد گفت: نوروز ۱۴۰۰ بصورت محدود پذیرش مسافر خواهیم داشت مسافران استان های همجوار ایلام، کرمانشاه، همدان و مرکزی اجازه ورو به خرم آباد را خواهند داشت.

جعفر طولابی فرماندار خرم آباد در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، از برنامه ها و سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: نوروز ۱۴۰۰ متفاوت تر از سال گذشته خواهد بود. شیوع ویروس کرونا چهره زندگی و رسم و سنت ها را تغییر داده است. عید امسال پذیرش مسافر بصورت محدود خواهیم داشت.

وی افزود: عید ۱۴۰۰ بصورت محدود پذیرش مسافر خواهیم داشت مسافران استان های همجوار ایلام، کرمانشاه، همدان و مرکزی اجازه ورو به خرم آباد را خواهند داشت. این پذیرش با ارائه کارت ملی و شناسایی پلاک خودرو خواهد بود.

طولابی در ادامه گفت: برنامه هایی برای ایام نوروز در نظر گرفته ایم که با همکاری واحد صدا وسیما، میراث و فرهنگی، هلال احمر و سازمان زیبای شهر شهرداری انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: برنامه های فرمانداری در ایام نوروز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تحت نظارت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی استان صورت می گیرد.

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: ارائه خدمات ویژه بهداشتی، تهیه و تولید ده برنامه تلوزیونی، برگزاری تور مجازی در درگاه مجازی استانداری و میراث فرهنگی استان، تشکیل تیم های ویژه هلال احمر و راه داری در سراسر استان انجام می شود.

طولابی یاد آور شد: برنامه ها و طرح های نوروزی لرستان از نیمه دوم اسفند ماه با شعار مدیریت نوروز و کرونا کلید خواهد خورد. این طرح تا بیست فرودین ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت مجتمع های گردشگری لرستان گفت: مجتمع‌های گردشگری و تفریحی از زمینه‌های رشد و توسعه استان خصوصا در بخش اشتغالزایی محسوب می‌شوند.

طولابی افزود: افتتاح این طرح می‌تواند در رونق گردشگری منطقه و ایجاد اشتغال برای همشهریان سهم به‌سزایی داشته باشد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه تنها در فاز نخست این طرح ۱۶۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند و در صورت تکمیل فازهای دوم و سوم این تعداد به ۵۰۰ نفر خواهد رسید، ادامه داد: منابع طبیعی استان جهت واگذاری عرصه‌های منابع ملی برای گسترش این طرح و همچنین رفع تصرفات غیرمجاز در این عرصه‌ها از طریق مبادی قانونی اقدامات لازم را اجرایی نماید.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

233135