افتتاح موزه و نمایشگاه مجازی تاریخ و فرهنگ لرستان در نوروز ۱۴۰۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: موزه و نمایشگاه دائم  مجازی تاریخ و فرهنگ  و همایش رسم نوروزی در لرستان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، از افتتاح موزه استانی رایگان بصورت مجازی در ایام نوروز خبر داد و گفت: با شیوع ویروس همه گیر کرونا با محدودیت هایی در نوروز ۱۴۰۰ روبرو هستیم که شرایط برگزاری برنامه های نوروزی را با محدودیت هایی روبرو کرده است. نوروز ۱۴۰۰ از برنامه های مجازی فرهنگی و هنری رونمایی خواهیم کرد.

وی افزود: افتتاح موزه و نمایشگاه رایگان تاریخ، فرهنگ و هنر بصورت مجازی در سایت رسمی اداره ارشاد، استانداری و میراث فرهنگی با هدف معرفس فرهنگ و هنر لرستان در ایام کرونایی انجام خواهد شد.

فتایی در ادامه گفت: طرح توزیع کتاب رایگان نوروزی را نیز در دستور کار خواهیم داشت. نمایشگاه دائم مجازی آثار هنرمندان لرستانی و همایش رسم نوروزی در لرستان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پتانسیل فرهنگی و هنری بروجرد در ایام نوروزی گفت: بخشی از فضای مجتمع فرهنگی هنری استاد زرین‌کوب بروجرد، استانداردهای لازم برای ایجاد این موزه را دارد.

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از کتاب‌خانه جدید شهرستان و انتقال اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به آن محل، فضای مذکور آزاد شده تا بتوانیم مقدمات کار را فراهم آوریم.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

233079

مطالب مرتبط